Doom 3: BFG Edition początkowo miało zostać zmienione w znacznym stopniu

Małgorzata Trzyna
2012/06/24 01:02

Eric Webb, producent Doom 3: BFG Edition, powiedział, że jego ekipa zrezygnowała z pomysłu wprowadzenia radykalnych zmian, by wraz z unowocześnieniem tytułu rozgrywka jak najbardziej przypominała tę z oryginalnej gry.

Doom 3: BFG Edition początkowo miało zostać zmienione w znacznym stopniu

- Początkowo zamierzaliśmy wprowadzić spore zmiany, ponieważ właśnie tego należałoby oczekiwać po tak długim czasie, jako że produkcja ta nie wydaje się już świeża – powiedział Webb podczas rozmowy z PS Blogiem. – Ostatecznie skupiliśmy się na tym, by doświadczenia w grze pozostawały takie same. Kiedy rozmawialiśmy z ludźmi na targach E3, okazało się, że nie podoba im się idea, by z latarki zrobić osobny przedmiot. Zintegrowanie latarki z główną bronią zdawało się być chorym pomysłem, ale nawet w takim przypadku ludzie mówili, że chcieliby, by było tak samo, jak w oryginale.

- Mówili również, że gra była zbyt ciemna, więc rozjaśniliśmy niektóre miejsca i próbowaliśmy przyciągać wzrok gracza nieco bardziej. Będą zatem dwa tryby do wyboru: oryginalna, nie zmieniona wersja Dooma 3 i unowocześniona.

Ekipa wprowadziła kilka znaczących zmian: poza ulepszeniem tekstur ludzi i demonów dodała pakiet The Lost Mission, składający się z siedmiu nowych poziomów (gdzie zagramy postacią znajdującą się w innej części bazy) i przepisała praktycznie cały kod sieciowy, by zapewnić, że w multiplayerze gra stanie się znacznie przyjemniejsza.

GramTV przedstawia:

Webb przyznał, że w BFG Edition pierwsze dwie części z serii Doom są bezpośrednimi portami, ale działają płynnie, przy 60 klatkach na sekundę, nawet przy ekranie podzielonym na cztery części. Zapewnił również, że odświeżona wersja „trójki” zapewni znacznie lepsze wrażenia.

- Jeśli masz duży telewizor, zauważysz olbrzymią różnicę. Nasi ludzie po prostu napisali wszystko od zera, by gra działała na PS3. Sądzę, że ten tytuł wydaje się świeży. Był nowoczesny i bardzo wymagający; trzeba było mieć naprawdę mocny PC, by go dawniej uruchomić, teraz działa bez kłopotu na PS3 w wysokiej rozdzielczości.

Na Doom 3 BFG Edition składają się: Doom, Doom II, Doom 3, dodatek Resurrection of Evil (Wskrzeszenie Zła) oraz siedem nowych poziomów w pakiecie The Lost Mission (Zaginiona Misja). Tytuł ten ukaże się w Polsce 19 października na PC, PS3 i Xboxa 360.

Komentarze
16
Usunięty
Usunięty
24/06/2012 19:37

Pani Małgosiu, w tłumaczenie wkradł się mały, ale bardzo znaczący błąd.Zdanie: "Zintegrowanie latarki z główną bronią zdawało się być chorym pomysłem" jest totalną odwrotnością tego co mówi Eric Webb. W oryginale jest: "So integrating the flashlight into your main weapon seemed like a no-brainer" co oznacza "Zintegrowanie latarki z główną bronią zdawało się być czymś oczywistym".W innym przypadku zdanie kompletnie nie ma sensu.

Usunięty
Usunięty
24/06/2012 17:05
Dnia 24.06.2012 o 16:24, Henrar napisał:

Jak na ten silnik, to tak, jest to osiągnięcie. Zresztą Carmack mówił o tym przy okazji filmiku z Wolfensteina na 20 rocznicę gry.

To chyba źle o nim świadczy żeby na maszynach, kilka tysięcy razy szybszych niż w czasach jak gra była robiona, trudno było osiągnąć 60 fps.

Usunięty
Usunięty
24/06/2012 16:24
Dnia 24.06.2012 o 15:56, Volvox napisał:

Jak pierwsze 2 części (Doom 1 i Doom 2) są bezpośrednimi portami (czyli bez zmian) to jest to tak wielkie osiągnięcie, że gra sprzed 20 lat działa płynnie w 60 klatkach na sek.?!

Jak na ten silnik, to tak, jest to osiągnięcie. Zresztą Carmack mówił o tym przy okazji filmiku z Wolfensteina na 20 rocznicę gry.




Trwa Wczytywanie