Gracze EVE Online zarobili tryliony ISK wykorzystując mechanikę gry

Małgorzata Trzyna
2012/06/24 16:25

Po wprowadzeniu rozszerzenia Inferno do EVE Online grupa graczy wpadła na świetny pomysł, jak zbić fortunę przy wykorzystaniu mechaniki gry. Niedawno ujawnili, w jaki sposób zarobili 5 trylionów ISK, czyli równowartość 175000 dolarów.

Gracze EVE Online zarobili tryliony ISK wykorzystując mechanikę gry

Twórcy gier, choć doceniają inteligencję graczy, nie zawsze są w stanie przewidzieć wszystkich możliwości. Niedawno pięciu graczy EVE Online wyjawiło, w jaki sposób udało się im wygenerować 5 trylionów ISK (za które można kupić około 10000 kodów do gry na 30 dni, co stanowi równowartość 175000 dolarów), wykorzystując mechanikę gry wprowadzoną wraz z dodatkiem Inferno.

W Inferno wprowadzono system, w którym można było zdobywać Loyalty Points dla swojej frakcji za każdy zniszczony statek lub jednostkę przeciwnika - tym więcej, im cenniejszy był dany pojazd i jego ładunek. Okazało się, że w grze był bug, dzięki któremu gracze otrzymywali nagrody zarówno za zniszczenie, jak i ocalenie statku. Pilot GoonWaffe Aryth wraz z czterema przyjaciółmi zaczęli niszczyć transportowce wypełnione minerałami, by w ten sposób zdobywać Loyalty Points, jakie następnie mogli wykorzystywać przy zakupie przedmiotów na sprzedaż.

GramTV przedstawia:

CCP wykryło buga i naprawiło go, jednak to nie zraziło rzeczonej grupy, która wpadła na kolejny pomysł. Zaczęła wykupywać najtańsze rzeczy na rynku w ogromnych ilościach, w ten sposób windując ich ceny w górę. Następnie wypełniała po brzegi transportowce wartościowym już towarem i wysadzała je. Dzięki temu zdobywała gigantyczną ilość Loyalty Points w porównaniu z ceną, jaką początkowo zapłaciła. To pozwoliło jej kupować przedmioty o znacznie wyższej wartości za punkty frakcji i sprzedawać je z dużym zyskiem.

CCP ogłosiło, że dostosowało średnią cenę niektórych przedmiotów, by uniknąć sytuacji, w której można doprowadzić do znacznej różnicy między ich wartością w ISK a wartością w Loyalty Points. Zapowiedziało, że w przyszłości będzie bacznie przyglądać się graczom manipulującym rynkiem Loyalty Points i w razie potrzeby odwróci proces, jaki zostanie wykorzystany do zdobycia fortuny.

Źródło

Komentarze
37
Usunięty
Usunięty
26/06/2012 17:11
Dnia 26.06.2012 o 15:25, Dux napisał:

Nie narzekaj. Wcześniejszy news na gram.pl o EVE jest z marca 2011 r. Tu nawet nie wspomniano o tym również goonowym "burn jita", gdzie nawet gazeta.pl wybijała o tym przez chwilę wielkim banerem na swojej głównej stronie. Dobrze, że piszą, bo już samo napisanie biorąc pod uwagę powyższe ma pewne elementy cudu :P

Cóż, EVE nie jest pompowane hypem, więc nie ma newsów, tak samo jest tutaj traktowane Nintendo.

Usunięty
Usunięty
26/06/2012 15:25
Dnia 26.06.2012 o 07:44, Sinner napisał:

Fajnie, że Gram pisze o takich rzeczach, szkoda tylko, że bardzo ogólnikowo.

Nie narzekaj. Wcześniejszy news na gram.pl o EVE jest z marca 2011 r. Tu nawet nie wspomniano o tym również goonowym "burn jita", gdzie nawet gazeta.pl wybijała o tym przez chwilę wielkim banerem na swojej głównej stronie. Dobrze, że piszą, bo już samo napisanie biorąc pod uwagę powyższe ma pewne elementy cudu :P

Usunięty
Usunięty
26/06/2012 07:44

Fajnie, że Gram pisze o takich rzeczach, szkoda tylko, że bardzo ogólnikowo. Poniżej link do posta na forum EVE, w którym Aryth opisuje, jak dokładnie zrobili ten numer. Dodatkowo można sobie poczytać zabawnego flejma i płacze oburzonych :) https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=posts&t=124145&find=unread




Trwa Wczytywanie