Jon Radoff, CEO Disruptor Beam, studia odpowiedzialnego za powstawanie społecznościowej gry Game of Thrones Ascent, twierdzi, że uniwersum wykreowane przez George’a R. R. Martina sprawdzi się lepiej w innym rodzaju gry niż RPG.
Jon Radoff, CEO Disruptor Beam, studia odpowiedzialnego za powstawanie społecznościowej gry Game of Thrones Ascent, twierdzi, że uniwersum wykreowane przez George’a R. R. Martina sprawdzi się lepiej w innym rodzaju gry niż RPG.
Radoff uważa, że w typowych RPG-ach panuje wyraźny podział na dobro i zło, a rozgrywka polega często na walce z potworami i zdobywaniu przedmiotów. Z tego powodu uniwersum Gry o Tron pasuje lepiej do innego typu gier, jak na przykład społecznościowe, gdzie można przynależeć do różnych frakcji i prowadzić własną politykę.
- Nie sądzę, by było to dobre środowisko dla klasycznych gier singleplayerowych – powiedział Radoff podczas rozmowy z (a)list. – Nie mogę za to niczego powiedzieć o innych grach osadzonych w tym samym uniwersum. Tradycyjnie, większość RPG-ów polega na zabijaniu potworów i zdobywaniu łupów; to w Westeros nie sprawdza się dobrze, ale jest to dobry świat dla strategicznych rozgrywek.
- W wielu typowych uniwersach fantasy, takich jak Władca Pierścieni, istnieje wyraźny podział na dobro i zło, gdzie dobre postacie tworzą drużynę, by walczyć ze złem. Nie jest to zbyt dynamiczne w grach społecznościowych. W Games of Thrones Ascent możesz przywołać wszystkie odczucia z serialu. Westeros jest fascynującym miejscem dla graczy, którzy podczas rozgrywki mogą przeżywać podobne dramaty i prowadzić polityczne intrygi, jakie widzieli w filmie.
Data premiery facebookowej gry Game of Thrones Ascent nie została jeszcze ustalona. Nie wiadomo również, kiedy rozpoczną się otwarte beta-testy.