Dyrektor kreatywny Assassin's Creed III, Alex Hutchinson, powiedział, że walka w grze nie będzie trudniejsza niż w poprzednich odsłonach. Jedynym wyzwaniem będzie opanowanie jej do perfekcji.
Dyrektor kreatywny Assassin's Creed III, Alex Hutchinson, powiedział, że walka w grze nie będzie trudniejsza niż w poprzednich odsłonach. Jedynym wyzwaniem będzie opanowanie jej do perfekcji.
Chociaż gry z serii Assassin’s Creed są przeznaczone dla dorosłych, poziom trudności walki nigdy nie był w nich zbyt wysoki. Po wprowadzeniu serii zabójstw w Assassin’s Creed Brotherhood rozprawienie się z dużą liczbą wrogów stało się banalnie łatwe. Nie inaczej ma być w „trójce” – z pokonaniem przeciwników powinien poradzić sobie każdy. Sztuką będzie jedynie opanowanie walki do perfekcji tak, by nie pozwolić się nawet drasnąć.
- Chcieliśmy dwóch rzeczy – powiedział Hutchinson podczas rozmowy z IGN. – Jedną z nich była odrobina rytmu; chcieliśmy, byś grał bardziej ofensywnie i by atak był rytmiczny, byś miał satysfakcję z dobrego timingu wszystkich swoich ruchów. Chcieliśmy, byś kontrował ataki, w przeciwieństwie do oddziałów przeciwników. Chcieliśmy, by atakowało wielu wrogów, ale również chcieliśmy zachować podstawowe archetypy. Jest to coś, co jeszcze dopracowujemy, to przeświadczenie, że jeśli zaatakuję większego gościa, powinienem móc go zabić z łatwością. Jednak w serii zabójstw, by być tym bad-assowym Asasynem, który zabija wszystkich i nie obrywa ani razu, muszę ciągle surfować po padzie i wykorzystywać wszystkie przyciski. Opisywaliśmy to w taki sposób: młodszy brat powinien móc wygrać, ale wyglądać przy tym jak głupek, podczas gdy starszy brat powinien móc go zawstydzić. Nie zamierzamy sprawić, by walka była trudniejsza, ale by było trudniej ją opanować do perfekcji.
Hutchinson powiedział również, że ma dość pracy nad rzeczami, o których wszyscy wiedzą jeszcze przed premierą gry. Ogłosił, że czeka nas jeszcze wiele fantastycznych niespodzianek, które udało zachować się w tajemnicy, co w branży gier jest niezwykle trudno osiągnąć.