Czy w nowym Xboksie będzie można wymieniać podzespoły?

Małgorzata Trzyna
2012/07/12 14:54

Choć projekt został zgłoszony ponad 1,5 roku temu, wynika z niego, że inżynierowie z Microsoftu projektują konsolę o architekturze, którą można z czasem ulepszyć.

Czy w nowym Xboksie będzie można wymieniać podzespoły?

W grudniu 2010 roku do Biura Patentów i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych została wysłana aplikacja 20120159090, którą opublikowano w ubiegłym miesiącu. Możemy w niej znaleźć opis architektury systemu komputerowego, pozwalającego na skalowanie zasobów sprzętowych platformy. Najbardziej interesujące jest to, że przedstawia on zasadniczo te same idee, które zostały zwięźle opisane w dokumencie z sierpnia 2010, dotyczącym Xboksa 720, który wyciekł niedawno do sieci. Tym razem możemy zapoznać się z projektem nie od strony marketingowej, lecz technicznej.

GramTV przedstawia:

Microsoft proponuje, by można było rozbudowywać konsolę w taki sam sposób, jak PC, składające się z płyt głównych, procesorów, pamięci RAM i kart rozszerzeń. Firma bierze pod uwagę wiele modeli, ale wszystkie są oparte o założenia, jakie mogliśmy znaleźć w przecieku dotyczącym Xboksa 720. Jeśli z czasem będzie można wymieniać komponenty na lepsze, to postrzeganie żywotności konsoli w tradycyjny sposób przestanie mieć sens. W tym świetle nazwa Xbox Infinity nie brzmi już tak osobliwie. Warto jednak podkreślić, że nie jest pewne, czy tak właśnie będzie wyglądał kolejny produkt Microsoftu.

Źródło

Komentarze
47
Usunięty
Usunięty
10/08/2012 08:59

Oki... zależy jak to zrobią. Jeśli to będzie jak z PC to nie ma żadnego sensu w kupowaniu konsoli... a jeśli zrobią to tak że i tak każda gra odpali na xklocku, tylko na słabszych ustawieniach graficznych a jak sobie ulepszysz to full hd ultra-slurtra itp. :)

Usunięty
Usunięty
15/07/2012 22:00

Ehhh... jak żywo przypomina mi się historia nintendo 64. Konsola była zaprojektowana by rozszerzyć ją o tzw. "Expansion pack" zawierający oszałamiające 4 mb ramu. Bez tego cudu techniki niektóre nowsze gry nie chodziły. Potem był pomysł by do konsoli dolepić specjalną stację dysków. To już był kompletny niewypał.Analogiczna historia rozegrała się wcześniej z atari jaguar i czytnikiem cd...Tego typu zagrywki na rynku konsol prawie zawsze kończyły się niepowodzeniem. Rozbudowywanie konsoli jakie proponuje m$ wydaje się bardzo karkołomne. Zgranie wszystkich "expansion packów" i zapewnienie szybkiej komunikacji między nimi może się okazać bardzo trudnym zadaniem.Maszyna, która ma być czymś na kształt pc z szeregiem ograniczeń i wysoką ceną gier.... Źle to wygląda.

Usunięty
Usunięty
15/07/2012 22:00

Ehhh... jak żywo przypomina mi się historia nintendo 64. Konsola była zaprojektowana by rozszerzyć ją o tzw. "Expansion pack" zawierający oszałamiające 4 mb ramu. Bez tego cudu techniki niektóre nowsze gry nie chodziły. Potem był pomysł by do konsoli dolepić specjalną stację dysków. To już był kompletny niewypał.Analogiczna historia rozegrała się wcześniej z atari jaguar i czytnikiem cd...Tego typu zagrywki na rynku konsol prawie zawsze kończyły się niepowodzeniem. Rozbudowywanie konsoli jakie proponuje m$ wydaje się bardzo karkołomne. Zgranie wszystkich "expansion packów" i zapewnienie szybkiej komunikacji między nimi może się okazać bardzo trudnym zadaniem.Maszyna, która ma być czymś na kształt pc z szeregiem ograniczeń i wysoką ceną gier.... Źle to wygląda.




Trwa Wczytywanie