Według badań przeprowadzonych na rynku przez Electronic Arts, dla większości graczy Dead Space i Dead Space 2 były zbyt straszne. To skłoniło twórców gry, by w „trójce” skupić się na akcji i trybie kooperacji.
Według badań przeprowadzonych na rynku przez Electronic Arts, dla większości graczy Dead Space i Dead Space 2 były zbyt straszne. To skłoniło twórców gry, by w „trójce” skupić się na akcji i trybie kooperacji.
- Przeprowadzaliśmy badania dotyczące Dead Space i Dead Space 2 i jesteśmy naprawdę dumni z tych produktów – powiedziała szefowa marketingu EA Games, Laura Miele, podczas rozmowy z MCV. – Otrzymaliśmy opinie, które pomogły nam zrozumieć, w jaki sposób przyciągnąć do gry więcej klientów. Słyszeliśmy, że ludzie uwielbiali tę przyprawiającą o dreszcze produkcję, ale była dość przerażająca, więc w następnej kolejności, oczywiście, chcieli grać z kimś. Dlatego wprowadziliśmy tryb kooperacji.
- Horror w Dead Space 3 pozostał nie mniej straszny i jest nadal wierny swoim korzeniom, ale ludzie będą czuli się dużo bardziej komfortowo, grając z kimś niż na własną rękę. Osobiście chętniej wybrałabym się na przerażający film razem z mężem zamiast siedzieć w domu ze zgaszonymi światłami i oglądać taki film samotnie. Szukamy sposobu, jak dotrzeć do klientów, którzy nie byli prawdopodobnie otwarci na Dead Space 1 i 2.
Fani poprzednich części gry nie byli zachwyceni kierunkiem, w który zmierza Dead Space 3. Po pokazach na tegorocznych targach E3 dyrektor artystyczny z Visceral, Ian Milham, zapewnił, że to tylko wrażenie, że gra skupia się na akcji, ponieważ horror nie pasowałby do dema, jako że klimat buduje się powoli.
Dead Space 3 ukaże się w 2013 roku na PC, PS3 i Xboksa 360.