Epic: Fortnite powstaje z myślą o wszystkich typach graczy

Małgorzata Trzyna
2012/07/23 01:03
7
0

Jak zapewnia Cliff Bleszinski z Epic, Fortnite został zaprojektowany z myślą o zarówno zwolennikach strzelanek, RPG-ów, jak i tych, którzy lubią konstruować, grających w singleplayer, jak i w trybie kooperacji.

Epic: Fortnite powstaje z myślą o wszystkich typach graczy

- Gdy początkowo rzucano pomysły na Fortnite, sporo myśleliśmy o przyszłości gier i tego, dokąd wszystko zmierza – powiedziała producentka gry, Tanya Jessen, podczas rozmowy z Polygonem. – Cliffowi bardzo odpowiadała idea posiadania bardziej dynamicznych światów, gdzie można coś wytwarzać i budować. Z kolei ja pomyślałam, „uwielbiam grę w kooperacji ze znajomymi”, ale oni by powiedzieli „to strzelanka! Nie potrafię w to grać!” Powinny być sposoby, by skłonić takich ludzi do wspólnej gry.

Bleszinski powiedział, że w jego grach bardzo ważnym aspektem jest to, by bawić się po swojemu i robić dokładnie to, na co się ma ochotę. Studio zastanawia się również nad wprowadzeniem klas postaci, ale jeszcze pracuje nad ostatecznym rozwiązaniem.

- Jestem graczem, który często zmienia styl gry – powiedział Bleszinski. – W jednej minucie bym zbierał, plądrował i eksplorował. W następnej chciałbym zniszczyć wszystko, co stanie mi na drodze. W Epic wiemy, na czym polega zabijanie. Wiemy, jak zabijać złych gości. Jeśli sobie tego życzycie, znajdziecie to w grze. Jednak otwieranie się na większą liczbę odbiorców jest naprawdę ekscytujące.

- Mogą tam znaleźć się klasy postaci lub nie. Jeszcze niczego takiego nie potwierdziliśmy. Ciągle pracujemy nad rozwiązaniem. Powiem Wam, że gra będzie wierna mojej mantrze „graj po swojemu”. Mówiłem o tym z entuzjazmem w przypadku wszystkich naszych produktów. Nie ma jedynego sposobu na zagranie w ten tytuł, z czym czasem wewnętrznie walczymy. Czy jesteśmy strzelanką? RPG-iem? Grą, w której się buduje? Możemy być wszystkim.

GramTV przedstawia:

Bleszinski zapewnił, że w Fortnite można grać tak sprytnie, że gracz nigdy nie zostanie nawet zaatakowany. Sami przeciwnicy z kolei, choć przypominają zombie, to nimi nie są. Znane są jak dotąd trzy klasy postaci: prymitywny Smasher o niezdarnych łapach, Husk odziany w ludzką skórę i Troll, podobny do Beavisa i będący „terapią na spędzanie czasu w internecie”.

Fortnite powstawało z myślą o Unreal Engine 3, ale w późniejszym czasie Epic zdecydowało, że wykorzystanie zalet Unreal Engine 4 będzie znacznie lepszym wyjściem.

- Najlepszym sposobem, by zacząć czuć możliwości silnika, jest wydanie działającego na nim produktu – dodał Bleszinski. – W najlepszym interesie dla nas i dla naszych licencjobiorców leży to, by gra lśniła i ukazała się w odpowiednich ramach czasowych, by ludzie otrzymali dostęp do narzędzi.

Fortnite nie ma jeszcze ustalonego terminu wydania, wiadomo jedynie, że beta-testy planowane są na 2013 rok. Twórcy zapewniają również, że po premierze zamierzają ciągle wprowadzać aktualizacje. Gra powstaje z myślą o PC, ale Bleszinski nie wyklucza, że może trafić również na inne platformy.

Komentarze
7
Usunięty
Usunięty
23/07/2012 12:53

Nie da się stworzyć gry dla każdego. Zwłaszcza że hasło "dla każdego" zwykle wiąże się z uproszczeniami. Nie mniej życze powodzenia.

Usunięty
Usunięty
23/07/2012 07:48

Heh Hulk131 już mi ukradł :-P Ogólnie koncept przypomina mi Spore, to było takie 3-4 gierki w jednej i prawdę mówiąc nie doszedłem dalej jak do "tworzenia cywilizacji" bo gra była zwyczajnie nudna. Jaki to ma związek? Ano taki że Spore to była właśnie taka "Gra dla każdego" nawsadzano do niej tyle elementów i stylów gry że głowa mała, ale każdy z tych elementów był tak okrojony i mało rozbudowany że szkoda słów... To już lepiej kupić sobie Cztery osobne gry i z każdej czerpać maks przyjemności niż grać w taką Frankengierkę...

Usunięty
Usunięty
23/07/2012 07:36

"Jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego". Jakże prawdziwa jest ta zasada na rynku gier video.




Trwa Wczytywanie