World of Warcraft stracił milion graczy

Sławek Serafin
2012/08/03 11:37

Gigant spadł poniżej pułapu dziesięciu milionów subskrybentów - to najgorszy wynik World of Warcraft od wielu lat.

World of Warcraft stracił milion graczy

Jeszcze w maju Activision na konferencji prasowej spokojnie komunikowało, że fani czekają na nadejście dodatku Mists of Pandaria i że nadal jest ich 10,2 miliona. Ostatni kwartalny raport koncernu nie pozostawia jednak cienia wątpliwości - WoW radzi sobie gorzej niż przewidywano i w ciągu trzech miesięcy stracił 1,1 miliona płacących użytkowników, których teraz jest 9,1 miliona. To nadal niesamowicie dużo w porównaniu do konkurencji - Star Wars: The Old Republic, które miało być konkurentem dla WoW, właśnie spadło poniżej jednego miliona, ale mało jak na samego World of Warcraft.

Co się stało, że gigant rynku MMO ma słabszy okres? Cóż, brat wbił mu nóż w plecy najprawdopodobniej - 10 milionów osób grających w Diablo 3 nie wzięło się znikąd przecież, prawda? Nastąpiła migracja z jednej gry Blizzarda do drugiej i wszystko pozostało w rodzinie a przychody z abonamentu w World of Warcraft zastąpiły prowizje pobierane od handlu przedmiotami w domu aukcyjnym w Diablo 3. Pewnie dlatego nikt w Activision nie rozpacza nad osłabieniem WoWa...

GramTV przedstawia:

Komentarze
56
MBi
Gramowicz
04/08/2012 23:25

A nie mówiłem, że ludzie zrezygnują z wowa przez pandy ? Cała Japonia była w żałobie po śmierci jednej pandy z zoo, więc... chyba coś w tym jest.

kindziukxxx
Gramowicz
04/08/2012 14:15
Dnia 04.08.2012 o 01:39, Daros_93 napisał:

Ahahahaha znowu stracili graczy przez Crapaclysm...Good joob bli$$ard oby tak dalej! ;) Oni to już przechodzą samych siebie z głupotą i nie logicznymi zmianami.Dobrze, że juz skończyłem(pod koniec czerwca) z tym nudnym gównem dla dzieci i casuali bez żadnych wyzwań - szkoda kasy i nerwów na takie gówno.Dla mnie Bli$$ard już nie istnieje, nie umią już robić gier, bo kasa ich całkiem zaślepiła.Dla mnie ta gra skończyła się na WoTLK po śmierci LK.

tja.. bo jeden dodatek coś zmienia, gra i tak jest najpopularniejszym pełnoprawnym płatnym MMO w historii i jeszcze przez spory kawałek czasu nie odda pierwszeństwa. A że blizz chodzi o kasę? a co to jakaś fundacja, czy może firma która ma zarabiać :), Wbrew wszystkiemu, ich gry trzymają poziom, to że legenda dopracowanych gier blizzarda zaczęła niknąć wcale nie znaczy że ich gry są złe, ot przestają być wybitne, ale złe z całą pewnością nie są.Edit:a co do tematu:1 mln stracili, pamiętam, kiedyś wypowiedzi pracowników, może nie zacytuję dokładnie ale postaram się zachować sens - "jak będziemy mieli 1 mln graczy to będzie wielki sukces" czy coś w stylu że celują w 1 mln :)

Usunięty
Usunięty
04/08/2012 14:06
Dnia 04.08.2012 o 01:39, Daros_93 napisał:

Ahahahaha znowu stracili graczy przez Crapaclysm...Good joob bli$$ard oby tak dalej! ;) Oni to już przechodzą samych siebie z głupotą i nie logicznymi zmianami.Dobrze, że juz skończyłem(pod koniec czerwca) z tym nudnym gównem dla dzieci i casuali bez żadnych wyzwań - szkoda kasy i nerwów na takie gówno.Dla mnie Bli$$ard już nie istnieje, nie umią już robić gier, bo kasa ich całkiem zaślepiła.Dla mnie ta gra skończyła się na WoTLK po śmierci LK.

Blizzard jest dla Ciebie skończony bo nie spodobał Ci się Cataclysm? Haha...Nie masz już matki, bo Ci zupa nie smakowała? W porządku.




Trwa Wczytywanie