Tryb wieloosobowy w XCOM - nowe szczegóły na wideo

Sławek Serafin
2012/08/13 12:05
3
0

O tym, że XCOM: Enemy Unknown będzie miał tryb wieloosobowy usłyszeliśmy kilka dni temu - a teraz możemy zobaczyć go na własne oczy.

Tryb wieloosobowy w XCOM - nowe szczegóły na wideo

Sześciominutowe wideo z komentarzem nagrane przez dziennikarzy Gamespota przedstawia rozgrywkę z niedawno zapowiedzianego sieciowego aspektu XCOM: Enemy Unknown. Czego się z niego dowiadujemy? Na przykład tego, że każdy może sobie skomponować własny oddział ze wszystkich dostępnych jednostek, zarówno Obcych jak i komandosów XCOMu. Każdy żołnierz i stwór będzie miał określony koszt w punktach - na przykład potężny cyberdysk kosztuje 4 tysiące, pancerny muton 800 punktów a zwykły sectoid tylko 400. Gracz ma do dyspozycji 10 tysięcy punktów w puli i za te "pieniądze" musi sobie zmontować niepokonaną drużynę. Po premierze gry wartość punktowa jednostek będzie zmieniana na bieżąco, w ten sposób autorzy XCOM: Enemy Unknown z Firaxis zamierzają równoważyć rozgrywkę.

Balans będzie potrzebny, zwłaszcza w meczach rankingowych, a i takie tutaj mają się odbywać. "Rankedy" będą miały sztywno ustalone zasady, na przykład zawodników obowiązywać będzie w nich 90-sekundowa tura - a rozgrywkach dowolnych można będzie to ograniczenie zmieniać a może nawet wyłączyć je w ogóle.

GramTV przedstawia:

Równowagę w rozgrywkach twórcy zamierzają też utrzymać dzięki temu, że każda, nawet najpotężniejsza jednostka, ma jakąś słabość i każdą taktykę można jakoś skontrować. Na przykład bardzo odporny i ciężko uzbrojony muton ma mały rozumek i każdy wrogi psionik może przejąć nad nim kontrolę. Podobnie wrogiego snajpera zaczajonego na dachu na drugim końcu mapy można skontrować za pomocą Obcego, który może w jednym ruchu przeskoczyć do dowolnego miejsca na polu bitwy.

Premiera XCOM: Enemy Unknown planowana jest na 12 października na PC, PS3 i Xboksa 360. W naszym kraju gra ukaże się w pełnej polskiej wersji językowej.

Komentarze
3
Usunięty
Usunięty
13/08/2012 16:38
Dnia 13.08.2012 o 13:56, gmx napisał:

nie, bo po za siłą jednostek ważna jest cena - co z tego że będziesz miał dysk jeżeli w jego cenie kupisz większą ilość tańszych jednostek - i herkules d* itd W filmiku jasno stwierdzili że nie balansują jednostek tylko ich ceny.

Jednostki jednostkami, a broń? Na razie to wygląda jak Warhammer z tymi punktami. No i obcy i marines po jednej stronie?Oby się nie okazało, że ekipa psioników będzie kosić wszystkich jak leci.Wolałbym totalną losowość, jako jeden z trybów, czyli grasz tym co ci komputer wylosuje.

Usunięty
Usunięty
13/08/2012 13:56
Dnia 13.08.2012 o 13:07, j4cko napisał:

ehh, myslalem, ze beda to walki ludzie vs obcy a widac ze mozemy wszystko wybrac i pomieszac.. w zwiazku z czym trudno bedzie o balans rasa vs rasa ;) Widac tez, ze na logike kazdy bedzie bral najlepszego specjaliste - najlepszy zolnierz -> muton, czolg -> dysk. Troche szkoda bo moze byc nudno ;) Oby nie!

nie, bo po za siłą jednostek ważna jest cena - co z tego że będziesz miał dysk jeżeli w jego cenie kupisz większą ilość tańszych jednostek - i herkules d* itd W filmiku jasno stwierdzili że nie balansują jednostek tylko ich ceny.

Usunięty
Usunięty
13/08/2012 13:07

ehh, myslalem, ze beda to walki ludzie vs obcy a widac ze mozemy wszystko wybrac i pomieszac.. w zwiazku z czym trudno bedzie o balans rasa vs rasa ;) Widac tez, ze na logike kazdy bedzie bral najlepszego specjaliste - najlepszy zolnierz -> muton, czolg -> dysk. Troche szkoda bo moze byc nudno ;) Oby nie!Jesli do tego mapki do multi tez beda generowane losowo to super!




Trwa Wczytywanie