Warren Spector: dość renderowania, zacznijcie tworzyć ludzi

Małgorzata Trzyna
2012/08/15 19:44

Warren Spector przyznał, że gry mogłyby wyglądać zupełnie inaczej, gdyby mniej czasu poświęcać na graficzną oprawę, a więcej na tworzenie wiarygodnych postaci. Swe słowa kierował głównie pod adresem Johna Carmacka i Tima Sweeneya.

Warren Spector: dość renderowania, zacznijcie tworzyć ludzi

- Próbowałem zawstydzić niektórych moich kolegów po fachu, zwłaszcza Johna Carmacka i Tima Sweeneya – powiedział Spector. – Możecie sobie wyobrazić, jak wyglądałyby gry, gdyby ci goście poświęcali tyle czasu na opracowywanie nie walczących SI, ile poświęcają na renderowanie? Możecie wyobrazić sobie, jakie mielibyśmy gry, gdyby John Carmack zdecydował, że chce stworzyć wiarygodną postać, a nie wiarygodną spluwę? To znaczy, uważam, że są oni dużo sprytniejsi ode mnie. Nie wiem, jak rozwiązać ten problem, ale oni by to potrafili. Przestańcie renderować! Zacznijcie tworzyć ludzi albo myszki. Nie dbam o to, co wybierzecie.

Spector nie po raz pierwszy wyraził niechęć do bezsensownej przemocy w grach. Uważa, że nie ma nic prostszego niż stworzenie strzelanki, za to dużo gorzej wypadają w wirtualnych światach zwykłe, ludzkie emocje.

- Pomyślcie o tym, co robimy. Pomyślcie o sterowaniu. Mamy kontroler z mnóstwem przycisków, które bardzo dobrze odwzorowują taką sytuację: nacisnę przycisk dokładnie w tej milisekundzie, który spowoduje przemieszczenie piksela na ekranie i stworzenie kolejnego piksela. Na tym dobrze się znamy, a to idealnie odwzorowuje naciśnięcie wirtualnego spustu wirtualnego pistoletu. Da się to zrobić w prosty sposób.

GramTV przedstawia:

- Zrobienie tego samego w przypadku rozmowy jest niezwykle trudne. Nie da się jej odwzorować na wciskaniu klawiszy i nie robimy tego. Czasem irytuje mnie, że ludzie nie próbują rozwiązać tego problemu, ale rozumiem, dlaczego. Jest to trudny orzech do zgryzienia.

Spector podkreślił, że tworzenie gier dla Disneya diametralnie różni się od pracy dla innych firm, które wręcz nie chcą, by zajmować się takimi zagadnieniami, jak znaczenie posiadania rodziny i przyjaciół. Jego zdaniem za bardzo skupiamy się na przemocy, gdyż jest to coś, co wszyscy potrafimy robić, ale wielu graczom się to podoba. Uważa jednak, że twórców stać na więcej.

Źródło

Komentarze
15
Usunięty
Usunięty
17/08/2012 14:38
Dnia 17.08.2012 o 14:23, vIE888 napisał:

Niech nie partoli tylko odbierze Deus Exa UBI SOFT

Square Enix?

Dnia 17.08.2012 o 14:23, vIE888 napisał:

System Shock

EA? ;d

Usunięty
Usunięty
17/08/2012 14:26
Dnia 17.08.2012 o 14:23, vIE888 napisał:

Niech nie partoli tylko odbierze Deus Exa UBI SOFT

Ubisoft nie ma żadnych praw do tej marki.

Usunięty
Usunięty
17/08/2012 14:23

Niech nie partoli tylko odbierze Deus Exa UBI SOFT i wróci do korzeni, ano i nowy System Shock też by się przydał, więc przestań Epic Mickować a zacznij tworzyć...nostalgię rzecz jasna.




Trwa Wczytywanie