Udana pecetowa wersja Sleeping Dogs konsekwencją dużego wsparcia ze strony Square Enix; demo gry na Steamie i nowy trailer

Mateusz Stanisławski
2012/08/22 22:55

Twórcy Sleeping Dogs chwalą współpracę ze Square Enix szczególnie w kontekście przygotowań pecetowej wersji gry. Activision chciało przekazać tę edycję zewnętrznej firmie, ale nowy wydawca postawił na równe traktowanie wszystkich wydań.

Udana pecetowa wersja Sleeping Dogs konsekwencją dużego wsparcia ze strony Square Enix; demo gry na Steamie i nowy trailer

Square Enix dało ekipie z United Front Games dużą swobodę w przygotowywaniu blaszkowej wersji, mało tego – poświęciło sporo swoich własnych zasobów na jej dopieszczanie. W branży tego typu zabiegi coraz rzadziej mają miejsce – niejednokrotnie u głównego dewelopera zostają tylko konsolowe edycje, pecetowa jest zaś oddawana zewnętrznemu studiu, które, nie ukrywajmy, często ma niemałe problemy z finalizacją powierzonego zadania.

Jak widać, w przypadku Sleeping Dogs wspólne i równoległe tworzenie wszystkich wersji, co bardzo popierało Square Enix, opłaciło się, bo wykonanie techniczne nie budzi takich kontrowersji jak w przypadku chociażby Ghost Recon: Future Soldier oraz Darksiders II. A należy nadmienić, że gdy za dystrybucję tytułu odpowiadało Activision, jego blaszkowa edycja miała być właśnie przekazana innym deweloperom.

– Na wczesnym etapie produkcji chcieliśmy stworzyć porządną wersję na komputery osobiste. Zawsze mieliśmy w sumie taki plan. Kiedy gra, początkowo będąca w rękach Activision, została przejęta przez Square Enix, nowy wydawca był niesamowicie chętny wspierać tę edycję i faktycznie zależało mu, byśmy ją robili. To był kluczowy moment, jeśli chodzi o przekazywanie przez nas większych zasobów w stronę pecetów. I daliśmy graczom to, co widać – powiedział Jeff O’Connell ze studia United Front Games.

– To (nacisk Square Enix na komputery osobiste – dop. red.) naprawdę oznaczało, że musieliśmy posiadać konkretne zasoby wewnątrz firmy w zakresie inżynierii czy zarządzania. Potrzebne było przeprowadzenie dedykowanych testów – konieczne było chociażby ściąganie z naszego konsolowego teamu odpowiednich ludzi, szczególnie z sekcji związanych z renderowaniem; nie można też zapominać o tych, którzy sprawdzali wszystkie rozwiązania techniczne, które mogły pojawić się na pecetach – dodał.

Ci ostatni najwyraźniej dobrze wykonali swoje zadanie – jak informowaliśmy dwa tygodnie temu, pecetowa wersja wspiera wiele graficznych fajnostek. Mowa tu między innymi o obsłudze NVIDIA 3D, wielokrotnym wygładzaniu krawędzi i szczegółowych cieniach, w sferze sprzętu nie brakuje zaś współpracy z AMD Crossfire i Nvidia SLI. Zwracamy jednak uwagę, że zestaw tekstur w wysokiej jakości trzeba osobno pobrać z platformy Steam.

GramTV przedstawia:

À propos usługi Valve – jej ofertę właśnie wzbogaciła wersja demonstracyjna Sleeping Dogs (na konsolach dostępna od rana), która wymagana na dysku twardym 3,2 GB wolnej przestrzeni. Poniżej prezentujemy oficjalny trailer poświęcony tej próbce.

Źródło: Penny Arcade

Komentarze
14
Usunięty
Usunięty
23/08/2012 20:41

Demo ciekawe ale kiepskie sterowanie mnie odstrasza jednak. PC.

Usunięty
Usunięty
23/08/2012 13:36

Witam ja W Sleeping dogs gram na full detalach na gtx 470 1280mb podkręconym do 1480mb i gra chodzi aż miło.Nic się nie zacina i fajnie się gra.

Usunięty
Usunięty
23/08/2012 09:43
Dnia 23.08.2012 o 08:42, Jeffero napisał:

Żaden marketingowy bełkot.

Bełkot. Nawet jak CI gry wykrywająwięcej pamięci, to i tak to nic nie daje. Cały czas masz 896MB pamięci. To się nie sumuje.




Trwa Wczytywanie