- będzie duża różnorodność broni i narzędzi jak w grach z serii S.T.A.L.K.E.R.;
- aby zagrać razem ze znajomym, będzie trzeba stworzyć drużynę przed wejściem do danej lokacji, następnie wszyscy zostaną przeniesieni na jeden wspólny serwer;
- gra nie będzie współpracować z PhysX, choć z technicznego punktu widzenia, istnieje opcja wdrożenia obsługi tej technologii;
- nie będzie możliwości zmiany perspektywy na trzecioosobową (akcję będziemy obserwować tylko oczami bohatera);
- usprawnienia pancerza oraz broni będą dostępne (w przypadku tych drugich nie zabraknie różnej maści nakładek i dodatków), ale nie w ramach otwartej bety;
- czat pojawi się zarówno w lobby, jak i we wszystkich dostępnych trybach rozgrywki, funkcjonalnością będzie zaś maksymalnie zbliżony do tego, z czym obcujemy w popularnych tytułach z gatunku MMO;
- silnik gry wspiera oświetlenie globalne (czas rzeczywisty), efekty SSAO czy też zaawansowany system zachowywania się materiałów;
- twórcy rozważają wprowadzenie opcji tworzenia klanu;
- w wielu elementach będziemy mogli edytować ubiór postaci, bohater będzie „lalką” ;
- w trybie PVP po śmierci gracza nastąpi respawn, w pozostałych formach zabawy już nie;
- twórcy nie przewidują dodatkowej zawartości, która będzie płatna i którą będzie trzeba pobierać jak w przypadku gier z serii Battlefield i Call of Duty;
- w bliżej nieokreślonej przyszłości odbędą się testy wersji alfa, zarówno wewnętrzne, jaki i publiczne – dostęp będzie przyznawany za pośrednictwem zaproszeń;
- ograniczona liczba miejsc w ekwipunku, mała odporność na postrzał (2 kulki załatwiają sprawę), uśmierzanie bólu za pomocą bandaży i inne mniej lub bardziej hardkorowe rozwiązania są poważnie rozważane, ale twórcy nie zamierzają kierować produkcji w stronę „ultra-realizmu” – tytuł ma być przystępny dla graczy o różnych umiejętnościach;
- w trybie Free play będzie można walczyć zarówno z żywymi graczami, jak i postaciami sterowanymi przez AI;
- w trakcie zabawy pogoda będzie się zmieniać;
- grafika będzie lepsza niż w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci;
- kolejne dev diary, poświęcone najprawdopodobniej wykonaniu technicznemu, zostanie udostępnione pod koniec września (pierwszy odcinek pamiętnika wideo znajdziecie tutaj);
- wersja dostępna w dniu premiery zaoferuje tryb fabularny, na zaliczenie którego gracze będą musieli poświęcić dwa miesiące.
Przypominamy, że premiera Survarium odbędzie się dopiero pod koniec 2013 roku. Gra trafi wyłącznie na komputery osobiste. Zainteresowanym tematem polecamy monitorować często aktualizowany zestaw odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania na oficjalnej witrynie sieciowej produkcji.