Producentka Fortnite, Tanya Jensen, opisała grę jako sandboksową, survivalową produkcję, zaprojektowaną specjalnie dla trybu współpracy i przypominającą połączenie Minecrafta z DayZ.
Producentka Fortnite, Tanya Jensen, opisała grę jako sandboksową, survivalową produkcję, zaprojektowaną specjalnie dla trybu współpracy i przypominającą połączenie Minecrafta z DayZ.
W Fortnite do czterech graczy jednocześnie może łączyć swe siły w zdobywaniu zapasów i budowaniu za dnia fortyfikacji, które nocą ochronią ich przed atakami nieumarłych. Otoczenie będzie częściowo generowane proceduralnie, ale nie będzie ono całkowicie losowe. Podobnie jak w Minecrafcie, pierwszą rzeczą, jaką zrobią gracze, to ścięcie drzewa, z którego wypadną wartościowe zasoby.
Chociaż w grze nie da się kształtować w stu procentach otoczenia, jak w Minecrafcie, można tworzyć budowle dokładnie takie, jakie zechcemy. Wraz z postępami zdobędziemy nowe schematy pozwalające na budowanie bardzo trwałych konstrukcji. Ambitni gracze, którym nie wystarczy solidna, ale niewielka forteca służąca jedynie do obrony, będą mogli tworzyć skomplikowane drapacze chmur.
W grze spotkamy różne typy przeciwników. Przykładowo, trolle będą mogły się podkopać, przejść górą, a czasem przez ścianę, by otworzyć przejście wrogom. Dodatkowo będą potrafiły kraść zasoby i współpracować, by przedrzeć się do naszej bazy.
Choć podczas PAX Prime nie było wiele czasu na przyglądanie się każdemu aspektowi walki, system ulepszania broni zapowiada się obiecująco. Przykładowo, kusza na początku wystrzeliwuje tylko jeden bełt, później można zwiększyć tę liczbę do trzech, wykorzystywać elektryczne strzałki, które porażą przeciwników znajdujących się w ich zasięgu lub wystrzeliwać hak pozwalający przemieszczać się nad hordami zombie.
Początkowo Fortnite miało być mrocznym tytułem, jednak ekipa zdecydowała, że lepiej, by gracze dobrze się bawili i pamiętali grę jako kolorową i bajkową. Jak wyjaśnił Cliff Bleszinski, twórcy nie chcieli zbytnio wdzierać się na terytorium DayZ.
Gra ma działać na silniku Unreal Engine 4, jednak ekipa dołożyła wszelkich starań, by dało się ją uruchomić również na słabszych maszynach tak, by każdy mógł w nią grać. Fortnite ukaże się wyłącznie na PC, choć niewykluczone, że trafi w późniejszym czasie także na konsole. Stworzenie wersji na Xboksa 360 czy PS3 na razie jednak nie jest priorytetem dla Epic Games. Zamknięta beta gry ruszy na początku 2013 roku.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!