CEO Funcomu, Ole Schreiner, przyznał, że po ostatnich zwolnieniach pracowników i przeprowadzeniu reorganizacji firmy, The Secret World przestało przynosić straty i studio może znów skupić się na wydawaniu aktualizacji do gry.
CEO Funcomu, Ole Schreiner, przyznał, że po ostatnich zwolnieniach pracowników i przeprowadzeniu reorganizacji firmy, The Secret World przestało przynosić straty i studio może znów skupić się na wydawaniu aktualizacji do gry.
- Po ostatniej restrukturyzacji naszych wewnętrznych zespołów, The Secret World stało się opłacalnym przedsięwzięciem i oczekujemy, że w najbliższej przyszłości się to nie zmieni – powiedział Schreiner podczas rozmowy z GamesIndustry. – Jest to również powód, by skupić się na ambitnym planie wydawania kolejnych aktualizacji.
- Oczywiście, prowadzenie działalności na niwie MMO oznacza, że trzeba się dostosowywać i oceniać własne możliwości, społeczność fanów oraz konkurencję, zatem nie możemy wykluczyć, że w późniejszym czasie obierzemy nowy kierunek. Jesteśmy jednak zadowoleni z sytuacji, w której się obecnie znajdujemy i z tego, co oferujemy naszym graczom.
Schreiner wyjaśnił, że studio projektowało grę z myślą o wykorzystywaniu modelu biznesowego, wymagającego opłacania abonamentu, ale zostawiło sobie możliwość jego zmiany, jeśli zajdzie taka konieczność.
- Oczywiście, mamy narzędzia pozwalające na przekształcenie The Secret World we free-to-play, a nawet w hybrydę, gdybyśmy uznali, że powinniśmy to zrobić. W przypadku Age of Conan takie rozwiązanie świetnie się sprawdziło. Znamy trendy w biznesie i oczekiwania, zwłaszcza jeśli chodzi o gatunek MMO, który szybko ewoluuje. Regularnie oceniamy, jak sprawdza się nasz model w zależności od aktualnej sytuacji na rynku i od naszej bazy graczy, nie tylko jeśli chodzi o The Secret World, ale i nasze przyszłe produkcje.
Jeśli nie jesteście pewni, czy warto opłacać abonament, możecie wypróbowywać The Secret World za darmo przez trzy dni, a jeśli uda się Wam wykonać w tym czasie 30 misji, otrzymacie dwa kolejne dni na testy.