Dyrektor generalny gier online Ubisoftu, Stephanie Perotti, zdaje sobie sprawę, że gracze nieufnie podchodzą do tytułów free-to-play. Firma ma nadzieję zmienić negatywny wizerunek takich produkcji.
Dyrektor generalny gier online Ubisoftu, Stephanie Perotti, zdaje sobie sprawę, że gracze nieufnie podchodzą do tytułów free-to-play. Firma ma nadzieję zmienić negatywny wizerunek takich produkcji.
- Początkowo gry free-to-play charakteryzowały się niską jakością albo nieuczciwymi modelami biznesowymi, takimi jak pay to win, albo ktoś musiał płacić, bo był gorszy i brakowało mu doświadczenia – powiedziała Perotti podczas rozmowy z MCV. – Gracze zatem obawiają się chyba, że nic nie jest za darmo, i że w pewnym momencie gra spróbuje nimi manipulować.
- Dziś widzimy jednak, że jest wiele świetnych pozycji free-to-play, i mam nadzieję, że w pewnym momencie gracze zaczną je postrzegać jako zwyczajne tytuły. Model biznesowy nie będzie miał dla nich znaczenia, tylko wrażenia z rozgrywki. Ludzie, którzy teraz grają w League of Legends nie robią tego ze względu na model free-to-play, ale dlatego, że jest to świetna gra.
- Znane tytuły wzbudzają w graczach pewne zaufanie, kiedy przekształcają się we free-to-play albo online, w ten sposób dając im okazję, by wypróbować coś, z czym nie zetknęli się nigdy wcześniej. Dlatego rozwijamy swoje marki, oferując społecznościom fanów to, czego oczekują.
- Jest to również dobry sposób na promowanie gry. Wszystko zależy od tego, czy jest sens wykorzystywać znane tytuły, czy jest szansa na dotarcie do nowych graczy. Free-to-play pozwala na dotarcie do nowych osób, a chcemy, by nasi gracze mogli cieszyć się wszystkimi naszymi markami, niezależnie od platformy, na której grają.
- Uważam, że gracze chcą dobrych gier, więc jeśli gra jest dobra – nawet jeśli jest free-to-play – będą nią zainteresowani. Sądzę, że dzięki połączeniu doświadczenia naszych developerów, świetnych zespołów i wspaniałych marek gry F2P przestaną być postrzegane w negatywnym świetle, ponieważ ludzie będą się w nich dobrze bawić.
Ubisoft zapowiedział niedawno dwa tytuły free-to-play: Assassin’s Creed: Utopia, grę strategiczną przeznaczoną na urządzenia mobilne oraz The Mighty Quest for Epic Loot na PC, gdzie zadaniem gracza jest gromadzenie jak największej ilości skarbów, rabując zamki sąsiadów i obrona własnej siedziby przed złodziejaszkami.