Nie musimy już zaznaczać przeciwników ani tak jak w poprzednich częściach, specjalnie wchodzić i wychodzić z trybu walki. Wiele osób narzekało na realistyczność, że kiedy Connor rozprawia się z wrogiem, inni czekają zamiast atakować. Co prawda mogą to zrobić, ale nie zdarza się to zbyt często, zatem kontrowanie kolejnych strażników nie powinno stanowić problemu, zwłaszcza, że dzięki specjalnym znacznikom widzimy, kiedy wróg ma zamiar uderzyć. Zdrowie nie będzie się nam regenerowało podczas walki, zabraknie również „apteczek”, z których moglibyśmy skorzystać w razie nagłej potrzeby, co powinno nieco utrudnić rozgrywkę. Z kolei gdy zaatakują nas zwierzęta, będziemy musieli wykazać się refleksem, ponieważ czekają nas sekwencje QTE.
Assassin's Creed III ukaże się 31 października na PS3 i Xboksie 360, 23 listopada na PC, 30 listopada na Wii U.