Scenarzystka Tomb Raidera, Rhianna Pratchett i Crystal Dynamics zdecydowali, że „nadszedł czas skończyć z Larą pokrytą teflonem” i stworzyć bardziej ludzką postać.
Scenarzystka Tomb Raidera, Rhianna Pratchett i Crystal Dynamics zdecydowali, że „nadszedł czas skończyć z Larą pokrytą teflonem” i stworzyć bardziej ludzką postać.
- Dorastałam razem z Larą, ale darzyłam ją przez te lata szczególnym uczuciem miłości i nienawiści – powiedziała Pratchett podczas rozmowy z GI International. – Pisałam nawet dla prasy niepochlebne opinie na temat tego, czym stała się Lara. Wielkie cycki, i tak dalej, i tak dalej. Teraz nadszedł właściwy moment, by coś z tym zrobić, po napisaniu postaci Nariko (Heavenly Sword) i Faith (Mirror’s Edge) było to jak powrót do korzeni bohaterek gier akcji.
- W przypadku Faith zadawałam sobie pytanie: „mechanika gry wymaga, by uciekać, dlaczego ktoś miałby w swoim życiu ciągle uciekać? Od czego? Czy chciałby przestać, czym by się zajął, gdyby przestał, co musiałoby go zatrzymać?” Mechanika wpływa na to, w jaki sposób kształtowana jest postać. Uważam, że łatwiej w ten sposób umieścić bohatera w świecie, nie powinien on odstawać od całości. Właśnie w taki sposób chcieliśmy stworzyć Larę.
- Ponieważ zajmowałam się tym przez długi czas, pracowałam nad kobiecymi postaciami, każdy wie, co robię i co robiłam w przeszłości. Bardzo chciałam mówić więcej o przywróceniu Larze ciepła, bardziej ludzkich cech. Nie chcę skupiać się zbytnio na fakcie, że jest ona kobietą, albo na tym, że ja jestem kobietą. Jednak ludzie w tym przemyśle mają tendencję do skupiania się na płci bardziej niż same kobiety.
Tomb Raider ukaże się 5 marca 2013 roku na PC, PS3 i Xboksie 360.