Katastrofy na nowym zwiastunie SimCity

Patryk Purczyński
2012/10/15 20:46

Kataklizmy to nierozłączny element gier polegających na budowie i zarządzaniu miastem. Z żywiołem i jego skutkami radzić sobie będą musieli także użytkownicy SimCity, co potwierdza nowy trailer.

Katastrofy na nowym zwiastunie SimCity

Electronic Arts wypuściło nowy trailer SimCity, prezentujący katastrofy, jakie mogą wydarzyć się w świecie gry. Użytkownicy nie mogą im w żaden sposób zapobiec, nie są również w stanie powstrzymać już szalejących kataklizmów. Jedyne, co pozostaje w walce z żywiołem, to usuwanie szkód już po jego ustaniu.

Trailer pokazuje, jakie skutki niosą za sobą zaniedbania w kwestiach rozwoju służb porządkowych, co może sprawić jedno trzęsienie ziemi, jakim uprzykrzeniem może być deszcz meteorytów czy pojawienie się tornado. Autorzy materiału przekonują, że dopiero brak policji, szpitali i straży pożarnej to prawdziwa katastrofa. Zobaczcie zresztą sami.

GramTV przedstawia:

SimCity ma zaplanowany termin wydania na pierwszy kwartał przyszłego roku.

Komentarze
11
Vojtas
Gramowicz
16/10/2012 16:25
Dnia 16.10.2012 o 14:06, Sandro napisał:

Doświadczenie z grami tego typu mam praktycznie zerowe więc boje się też trochę, że te wszystkie skomplikowane opcje najzwyczajniej mnie przerosną i zrażę się do serii na dobre.

Podstawowym wyzwaniem w SC4 paradoksalnie nie jest samo przyciągnięcie mieszkańców do miasta, tylko ich zatrzymanie. Będą uciekać, jeśli będzie szalała przestępczość, gdy nie będzie pracy lub czas dojazdu do niej będzie zbyt długi. I właśnie zapewnienie dobrej przepływności wielkich mas ludzkich jest chyba najtrudniejsze. Dlatego właśnie Rush Hour skupił się na rozbudowie i zarządzaniu siecią transportu: na MPK składa się metro, kolejka nadziemna (która może się łączyć z metrem), tradycyjna kolej, kolej jednoszynowa na poduszce magnetycznej i autobusy - brakuje tylko tramwajów. Do tego oczywiście drogi: osiedlowe, miejskie, jednokierunkowe, ekspresowe, autostrady z różnymi rodzajami zjazdów itp. Budując miasto musisz od razu zarezerwować miejsce pod rozbudowę infrastruktury komunikacyjnej: miejsce na przystanki, stacje, skrzyżowania, estakady, przejazdy i zjazdy. Ale sama rozbudowa nie wystarczy, by zapewnić zadowolenie mieszkańców - wraz ze wzrostem ruchu samochodowego, rośnie zanieczyszczenie powietrza i hałas, przez co mieszkańcy znowu mogą mieć powód, by się wynieść na przedmieścia, podobnie najbogatsze firmy. Skażenie powietrza momentalnie powoduje spadek cen działki. Można temu zapobiec budując metro, ale to z kolei jest cholernie drogie. Krótko mówiąc: kwadratura koła. ;)

Sandro
Gramowicz
16/10/2012 14:06
Dnia 16.10.2012 o 13:21, Vojtas napisał:

Czy faktycznie Ci się to spodoba, możesz łatwo sprawdzić nabywając SC4 w wersji Deluxe

Nawet nosiłem się z takim zamiarem, ale nie chciałbym aby formuła gry przejadła mi się do czasu premiery nowego SimCity. Doświadczenie z grami tego typu mam praktycznie zerowe więc boje się też trochę, że te wszystkie skomplikowane opcje najzwyczajniej mnie przerosną i zrażę się do serii na dobre. Może sprawię sobie SC4 na święta, kiedy to będę miał więcej czasu dla siebie na rozpracowanie mechaniki gry.

Vojtas
Gramowicz
16/10/2012 13:21
Dnia 15.10.2012 o 23:14, Sandro napisał:

Chyba mnie kupili.

Czy faktycznie Ci się to spodoba, możesz łatwo sprawdzić nabywając SC4 w wersji Deluxe (podstawka z dodatkiem Rush Hour). Gra ma wielkie możliwości, a mody dodają mnóstwo nowych rzeczy m.in. budynki, znane obiekty, poprawiają SI. W nowej odsłonie już teraz widać uproszczenia: nie można np. wyznaczyć stref zabudowy z uwzględnieniem ich gęstości. W SC4 można samodzielnie zdecydować, gdzie będzie osiedle domków jednorodzinnych, a gdzie kamienic czynszowych. Tutaj to będzie loteria na dobrą sprawę.




Trwa Wczytywanie