- W grze pojawi się Warownia, którą będzie zarządzał nasz protagonista.
- Wcielimy się w człowieka. Nie będziemy mieli do wyboru rasy, ponieważ korzyści byłyby niewspółmierne do komplikacji i kosztów produkcji, które by się z tym wiązały. Będziemy mogli jednak wybrać przeszłość bohatera, co „znacznie wpłynie na fabułę w grze”.
- Podobnie jak w poprzednich częściach, nie zabraknie opcji romansowania, ale twórcy nie zamierzają pokazywać wprost scen łóżkowych.
- Jak zapewnił John Perry, jeden poziom w Dragon Age 3 jest większy niż wszystkie poziomy w części drugiej i łatwiej będzie się w nim zgubić, a faza pre-produkcji tej gry była najdłuższa w porównaniu z innymi projektami, nad którymi pracował.
- Dragon Age 3: Inquisition nie będzie ostatnią częścią serii. Niektóre wątki zostaną zamknięte, ale pojawią się nowe, które zostaną rozwinięte w kolejnej odsłonie.
- Będziemy mogli spotkać towarzyszy z poprzednich części i dowiedzieć się o nich nieco więcej, usłyszymy również o wiedźmie Flemeth. Pojawi się także rozbudowany wątek związany z rasą Qunari.
- W grze „w wielkim stylu” powróci dostosowywanie wyglądu postaci wchodzących w skład drużyny.
- Zmiana silnika na Frostbite 2 nie pozwoli na bezpośredni import zapisanych stanów gry z DA2, ale BioWare zastanawia się, co zrobić, by nasze poprzednie wybory nie pozostały bez znaczenia w DA3: Inquisition.
- Premiera gry planowana jest na jesień 2013.
Podczas Edmonton Comic & Entertainment Expo BioWare zdradziło kilka szczegółów na temat kolejnej części Dragon Age, której premiera planowana jest na jesień 2013 roku.