W wielu grach, zdobywając kolejne poziomy, możemy odblokować z czasem różne przedmioty, ale jeśli nie poskąpimy grosza, możemy przyspieszyć ten proces. Ubisoft zamierza stosować ten system w swoich grach, poczynając od Assassin’s Creed III.
W wielu grach, zdobywając kolejne poziomy, możemy odblokować z czasem różne przedmioty, ale jeśli nie poskąpimy grosza, możemy przyspieszyć ten proces. Ubisoft zamierza stosować ten system w swoich grach, poczynając od Assassin’s Creed III.
Jak podaje VentureBeat, pod koniec września dyrektor finansowy Ubisoftu, Alain Martinez, powiedział, że model biznesowy stosowany w grach free-to-play wpłynie na wszystkie gry Ubisoftu. Niektóre tytuły nadal będą kosztować 60 dolarów, ale zostanie w nich wprowadzony również system mikrotransakcji.
- Gry free-to-play pojawią się na konsolach – powiedział Martinez. – Jednak w przyszłości, w grach typu Watch Dogs, kosztujących 60 dolarów, można wykorzystać niektóre elementy modelu free-to-play. Nowa generacja będzie oferować coraz więcej zawartości opierającej się na przedmiotach. W ten sposób zwiększymy dochodowość naszych gier.
System ten zostanie zaimplementowany już w Assassin’s Creed III, jak możemy wnioskować po screenach udostępnionych przez worthplaying.com. Po wprowadzeniu w tym tygodniu aktualizacji XBLA i PSN pojawiła się możliwość wykupienia pakietów Kredytów Erudito, za które możemy „otrzymać dostęp do niektórych przedmiotów w grze, niezależnie od posiadanego poziomu”.
Miejmy nadzieję, że system ten nie wpłynie znacząco na multiplayer i że Assassin’s Creed III nie zamieni się w „pay-to-win”.
Assassin's Creed III zadebiutuje 31 października na PS3 i Xboksie 360, 23 listopada na PC i 30 listopada na Wii U.