Wielki sukces Diablo III, będzie dodatek. ActiBlizz ujawnia wyniki sprzedaży swoich gier

Patryk Purczyński
2012/11/08 08:37

Activision Blizzard ma wiele powodów do radości. Dają je m.in. świetna sprzedaż Diablo III, wysokie zainteresowanie Black Ops II i rosnąca liczba subskrybentów WoW-a.

Wielki sukces Diablo III, będzie dodatek. ActiBlizz ujawnia wyniki sprzedaży swoich gier

Diablo III sprzedało się w ponad 10 milionach egzemplarzy - poinformował dyrektor wykonawczy Activision Blizzard, Bobby Kotick, podkreślając, że jest to najpopularniejsza jak dotąd gra 2012 roku na rynkach europejskim i północnoamerykańskim. Owe 10 milionów graczy zapewne ucieszy się na wieść, że hack'n'slash doczeka się rozszerzenia.

- Planujemy dodatek do Diablo III, ale nie mogę podać jakiegokolwiek terminu wydania - oznajmił szef Blizzarda Mike Morhaime, cytowany przez Destructoid. - Sądzę, że najważniejszą dla nas rzeczą jest jakość rozszerzenia i rozgrywki - i to będzie czynnik decydujący dla naszego kalendarza - dodał. Jakichkolwiek szczegółów na temat samej gry również nie zdradził.

Activision Blizzard potwierdziło ponadto, że World of Warcraft: Mists of Pandaria w pierwszym tygodniu trafił do rąk 2,7 miliona klientów. Premiera w Chinach, do której doszło 2 października, zaowocowała z kolei wzmożoną aktywnością graczy na serwerach - w szczycie w najpopularniejszą płatną masówkę grało nawet milion osób. W górę powędrowała także liczba wykupionych subskrypcji - z 9,1 miliona w poprzednim kwartale do ponad 10 milionów obecnie.

Obie produkcje (Diablo III i WoW: Mists of Pandaria) zapewniły swojemu wydawcy pozycję numer 1 na rynku gier komputerowych w ostatnich dziewięciu miesiącach. Co nie może dziwić, obie znalazły się również w czołowej piątce najlepiej sprzedających się tytułów pecetowych w ostatnim kwartale.

GramTV przedstawia:

Na tym spółka tegorocznej kampanii nie kończy. 13 listopada debiutują Call of Duty: Black Ops II i Call of Duty: Black Ops - Declassified na PS Vitę. Wipeout 3 ma zaplanowaną premierę na 18., a Family Guy: Back to the Multiverse na 20 listopada. Największe nadzieje związane są rzecz jasna z pierwszym z wymienionych tytułów. Tym bardziej, że, jak zdradził szef Activision Publishing Eric Hirshberg, Black Ops II w liczbie zamówień przedpremierowych idzie ramię w ramię z Modern Warfare 3. Produkcja Infinity Ward w ubiegłym roku pobiła rekord wszech czasów pod względem liczby egzemplarzy sprzedanych w ciągu pierwszych 24 godzin.

Już teraz Activision Blizzard przewiduje, że rok 2012 będzie dla firmy znacznie lepszy niż kolejne 12 miesięcy. - Patrząc na rok 2013, jesteśmy bardzo ostrożni w naszych prognozach. Bierzemy pod uwagę globalną ekonomię, dokonującą się na rynku konsol tranzycję i trudne do porównania rezultaty rok do roku, z uwagi na rekordowe wyniki Diablo III - komentował Bobby Kotick, którego cytuje VG247. - Oczekujemy, że w perspektywie długoterminowej utrzymamy pozycję firmy liderującej światowemu przemysłowi interaktywnej rozrywki, dostarczając świetne gry odbiorcom z różnych zakątków globu - dodał.

Wcześniej informowaliśmy o nowym terminie wydania StarCraft II: Heart of the Swarm oraz wynikach finansowych Activision Blizzard w minionym kwartale.

Komentarze
104
Usunięty
Usunięty
13/11/2012 13:00

Lepiej wrzućccie na główną że w KOŃCU Blizz podał datę premiery SC2 HoTS - 12.03.2012 r.

Usunięty
Usunięty
12/11/2012 16:28

hymmm sądząc po historii wydania gry na dodatek poczekamy hymm ze 4 lata :D

Usunięty
Usunięty
12/11/2012 10:23
Dnia 12.11.2012 o 10:16, EmperorKaligula napisał:

mowie ze ksiazki (ogolnie) sa lepsze niz gry pod tym wzgledem.

Powieści. Niby czemu mają być lepsze? Wywyższanie jakiejś nędznej powieści nad grą-arcydziełem wśród dialogów tylko dlatego, że jest to książka jest przecież bezmyślne. Nie wspominając o tym, że to media zupełnie od siebie odmienne.

Dnia 12.11.2012 o 10:16, EmperorKaligula napisał:

bo mozna pokazac mysli, mowe ciala, detale jak mimika. dialogi sa zawsze "pelniejsze" w ksiazkach. technologia ogranicza gry.

Nie można pokazać, można zasugerować. Pokazać mowę ciała i mimikę to może film. Myśli to też żaden problem.Poza tym narratologiczne podejście do gier ZUPEŁNIE się nie sprawdza.




Trwa Wczytywanie