NPD opublikowało ranking najchętniej kupowanych w ubegłym miesiącu gier za oceanem. Do dziesiątki załapał się Medal of Honor: Warfighter, ale okupuje jedną z niższych lokat.
NPD opublikowało ranking najchętniej kupowanych w ubegłym miesiącu gier za oceanem. Do dziesiątki załapał się Medal of Honor: Warfighter, ale okupuje jedną z niższych lokat.
Miłym zaskoczeniem jest z pewnością wysoka, czwarta pozycja Dishonored. W związku z wypuszczeniem na rynek nowej marki narosło wiele wątpliwości, ale wygląda na to, że Bethesda ma się z czego cieszyć. Jak podaje NPD, tylko w USA produkcja Arkane Studios znalazła w październiku ponad 460 tys. odbiorców. Mniej udany był powrót na rynek zasłużonej marki XCOM. Enemy Unknown nie załapał się do czołowej dziesiątki, sprzedając się w zaledwie 114 tys. kopii.
Amerykanie z wirtualnych sportów lubią nie tylko koszykówkę, ale także piłkę nożną i futbol amerykański. Madden NFL 13 i FIFA 13 uplasowały się odpowiednio na 6. i 7. miejscu. Tuż za nimi zameldował się Medal of Honor: Warfighter. To z pewnością jedno z większych rozczarowań października, biorąc pod uwagę fakt, że EA chciało, by strzelanina Danger Close przynajmniej trzymała się w niedalekim dystansie względem Halo 4 i Call of Duty: Black Ops II.
Ogólnie październik 2012 był w Stanach Zjednoczonych gorszy niż ten sam miesiąc w roku ubiegłym o 25 proc. Przychody ze sprzedaży gier spadły bowiem z miliarda do 775 milionów dolarów. Jeszcze większy, bo niemal 37-procentowy, spadek rok do roku zanotował sektor konsol. Mimo to Xbox 360, PlayStation 3, DS i 3DS miały w zeszłym miesiącu lepsze wyniki sprzedaży niż we wrześniu. Wiadomo, że konsola Microsoftu znalazła 270 tys. odbiorców, a razem z akcesoriami i oprogramowaniem przyniosła 315 milionów dolarów przychodu.
Czołową dziesiątkę najlepiej sprzedających się gier w Stanach Zjednoczonych w październiku prezentujemy poniżej.