Dan Houser, scenarzysta GTA V, wyjaśnił, że najlepsze gry powstają dopiero wtedy, gdy twórcy znają możliwości urządzeń, czyli pod koniec cyklu życia konsol. Właśnie dlatego GTA V powstaje na sprzęt obecnej generacji.
Dan Houser, scenarzysta GTA V, wyjaśnił, że najlepsze gry powstają dopiero wtedy, gdy twórcy znają możliwości urządzeń, czyli pod koniec cyklu życia konsol. Właśnie dlatego GTA V powstaje na sprzęt obecnej generacji.
- Rockstar jest firmą zajmującą się zawartością, nie sprzętem – powiedział Houser podczas rozmowy z Famitsu. – Wykorzystujemy technologię, którą posiadamy, by tworzyć zawartość i nie chcemy pozwolić sobie na to, by ograniczał nas sprzęt. Fakt, że sprzęt jest właśnie teraz dojrzały jest powodem, dla którego możemy wznieść się na nowy poziom.
- Grand Theft Auto IV było naszą pierwszą próbą związaną z nową platformą i grafiką HD, zatem pierwszy etap tworzenia był dla nas naprawdę trudny. Teraz wiemy, jakie możliwości posiadają te urządzenia, zatem było nam dużo łatwiej popychać prace do przodu i wprowadzić więcej zabawy. GTA: San Andreas ukazało się w czasie, gdy PlayStation 2 było w najlepszej fazie cyklu i dzięki temu stworzyliśmy świetną grę.
- Wszystkie najlepsze gry na konsole wychodzą pod koniec ich cyklu życia, czyż nie? Zatem jest to idealny moment.
GTA V ukaże się na PS3 i Xboksie 360 wiosną 2013 roku.