Kolejny Planescape: Torment? Rodzi się nowa szansa

Patryk Purczyński
2012/12/03 09:15

Twórca Planescape: Torment ma wolne moce przerobowe i zastanawia się nad następnym projektem. Najpoważniejszym kandydatem wydaje się kontynuacja słynnego RPG-a.

Kolejny Planescape: Torment? Rodzi się nowa szansa

Czy nowy Torment powstanie? - to pytanie powraca jak bumerang. Teraz zbiega się ono poniekąd z pytaniem, które zadaje sobie Colin McComb - co dalej? - Teraz, kiedy wykonałem już zdecydowaną większość swojej pracy nad Wasteland 2, zastanawiam się nad swoim następnym krokiem - pisze. - Ze wszystkich gier mojego autorstwa, jedyną, do której wciąż powracam, jest Torment. A skoro moja praca nad Wasteland 2 jest w dużej mierze skończona, mogę się nad tym zastanowić na poważnie.

Wśród najlepszych aspektów Tormenta McComb wymienia m.in. znakomitą fabułę, wyraziste postacie, świat zdecydowanie odróżniający się od innych uniwersów, fakt, że z pozoru małe decyzje rzeczywiście zmieniały bieg wydarzeń czy to, że opowieść nie podejmowała tematu walki dobra ze złem, ale można się było dzięki niej pochylić nad poważnymi kwestiami. Możemy jedynie domniemywać, że tych elementów nie zabrakłoby również w kolejnym Tormencie.

Nie można jednak nie przywołać pytania o kwestię formalno-prawną. O ile z uzyskaniem zgody na użycie marki Torment nie powinno być problemów, tak mało prawdopodobnym jest, by gra została osadzona w uniwersum Planescape. To należy bowiem do firmy Wizards of the Coast, która nie wyraża zainteresowania RPG-iem osadzonym w tym świecie (a przynajmniej tak było dotychczas).

GramTV przedstawia:

Colin McComb nie zwiesza jednak nosa na kwintę i zapewnia, że Torment i tak może powstać. - Akcję mógłbym osadzić w innym miejscu niż w Planescape. Mógłbym też użyć systemu innego niż D&D. W końcu w Tormencie najważniejsza jest opowieść - stwierdza.

- Mam mnóstwo pomysłów na to, co mógłbym zaoferować w nowym Tormencie. Moim nadrzędnym celem jest jednak pomóc graczowi w opowiedzeniu historii, która w pierwszej odsłonie była sugestywna, ale bez małpowania jej. Chcę pozostać wierny odysei Bezimiennego, podkreślić, że dobiegła ona końca, a jednocześnie pokazać, że dzieje Tormentu nadal trwają - dodaje.

Komentarze
10
Usunięty
Usunięty
20/12/2012 00:56

O ile nie doczepiłoby się Hasbro.Choć projekt pewnie by przeszedł.Warto wspomnieć, że wydawnictwo Malhavoc Press w 2004 roku wydało do swojej adaptacji D&D 3E, czyli Sword & Sorcery, dodatek "Beyond Countless Doorways", który był niczym innym jak luźną adaptacją Planescape na zasadach trzeciej edycji.Tak też pewnie wyglądać będzie potencjalna kontynuacja Tormenta, luźno oparta na charakterystycznych elementach znanych z Planescape.

Usunięty
Usunięty
20/12/2012 00:42

Dnia 20.12.2012 o 00:38, meryphillia napisał:

Gra w świecie Planescape nigdy nie powstanie. Hasbro nie ma zamiaru eksplorować tego uniwersum.

Może być tak jak z Gothikiem i Risenem - wszyscy wiedzą, że Risen to inna gra, wszyscy też wiedzą, że to drugi Gothic.

Usunięty
Usunięty
20/12/2012 00:38

In other words, the new title will be a Torment game, but without the Planescape setting controlled by WotC.Tyle po Twoich oczekiwaniach...Gra w świecie Planescape nigdy nie powstanie.Hasbro nie ma zamiaru eksplorować tego uniwersum.




Trwa Wczytywanie