Choć nowa produkcja Treyarcha pobiła dwa rekordy należące do poprzedniej odsłony Call of Duty, na obecnym etapie przegrywa korespondencyjną rywalizację z dziełem Infinity Ward.
Choć nowa produkcja Treyarcha pobiła dwa rekordy należące do poprzedniej odsłony Call of Duty, na obecnym etapie przegrywa korespondencyjną rywalizację z dziełem Infinity Ward.
Jak wylicza Gamasutra, Black Ops II sprzedało się w liczbie 4,5 miliona sztuk na Xboksie 360 i 2,9 miliona kopii na PlayStation 3. Razem daje to 7,4 miliona egzemplarzy. Modern Warfare 3 po podobnym okresie od premiery znalazło 8,8 miliona nabywców. Spadek zainteresowania wynosi zatem 14 proc.
Poza tym, jak zauważa analityk James Hardiman z Longbow Research, tempo, w jakim Black Ops II zarobił miliard dolarów, jest następstwem korzystniejszego kalendarza wydawniczego. - Nie sądzimy, by Activision Blizzard zrobiło sobie jakąkolwiek przysługę publikując wiadomość o tym, że Black Ops II wygenerowało miliard w ciągu 15 dni, czyli szybciej niż Modern Warfare 3, któremu zajęło to 16 dni - mówi Hardiman.
- Zarząd nie wspomniał bowiem o tym, że Modern Warfare 3 debiutowało wcześniej, dzięki czemu miliard uzyskało dzień przed Czarnym Piątkiem. Black Ops II nie było w stanie dobrnąć do tej granicy aż do poniedziałku następującego po Czarnym Piątku - dodaje.
A jaka jest Wasza opinia? Analitycy szukają dziury w całym czy popularność Call of Duty rzeczywiście zaczyna spadać?