Na PS3 i Xboksie 360 można testować do woli, czy dana gra przypadnie nam do gustu – na Wii U dema pobrane z Nintendo eShop można uruchomić ograniczoną liczbę razy. Ile? Zależy od gry.
Na PS3 i Xboksie 360 można testować do woli, czy dana gra przypadnie nam do gustu – na Wii U dema pobrane z Nintendo eShop można uruchomić ograniczoną liczbę razy. Ile? Zależy od gry.
- Każdy wydawca może zdecydować, jak długo demo powinno być dostępne w eShopie i ile razy klient może w nie zagrać zanim zostanie ono zablokowane – powiedział przedstawiciel Nintendo. Przykładowo, demo FIFY 13 można uruchomić 10 razy, Rayman Legends – 30, zaś Sonic & Sega All-Star Racing Transformed – 15.
Jak łatwo się domyślić, po wyczerpaniu limitu nie da się już odpalić dema, za to zostajemy uprzejmie zaproszeni do zakupienia pełnej wersji gry. Usunięcie wersji próbnej i pobranie jej ponownie nie pozwala na kontynuowanie zabawy. Testowanie wybranego tytułu 10 razy powinno spokojnie wystarczyć, by podjąć decyzję, czy warto go kupić – zatem co ma na celu wprowadzenie ograniczenia, które, przypominając o swoim istnieniu za każdym razem, wywołuje tylko dyskomfort? Może dzięki temu gracz nie zdąży się znudzić, zanim sięgnie po pełną wersję gry? I jeśli decyzję tę podjęli wydawcy, a nie Nintendo, czy podobne limity zostaną wprowadzone na PS4 i następnym Xboksie?