Podczas ostatniej sesji AMAA na Reddicie okazało się, że bez połączenia z internetem gracze nie będą mogli zapisywać swoich postępów. Dlaczego studio uważa, że jest to dla nich korzystne rozwiązanie?
Podczas ostatniej sesji AMAA na Reddicie okazało się, że bez połączenia z internetem gracze nie będą mogli zapisywać swoich postępów. Dlaczego studio uważa, że jest to dla nich korzystne rozwiązanie?
Lucy Bradshaw, przewodnicząca Maxis, wyjaśniła, że najlepiej obrazuje to jedno zdanie, które padło podczas dyskusji – że prawdziwe miasta nie są odizolowane od innych, ale wpływają na siebie wzajemnie. Podobnie w grze każdy jest połączony ze swoimi sąsiadami, a miasta symulowane są w skali całego regionu, co ma wpływ na handel, zanieczyszczenie, przestępczość i ilość zasobów. To wszystko obliczane jest na serwerach, a następnie dane przesyłane są do komputera gracza.
Dodatkową korzyścią płynącą z ciągłego podłączenia do sieci jest zbieranie informacji, które następnie prezentowane są w tablicach najlepszych wyników, dzięki czemu gracz może porównać swoje osiągnięcia z innymi. Na podstawie tych danych studio zamierza również opracowywać cotygodniowe wyzwania dla wszystkich graczy oraz wyzwania zależne od regionu.
SimCity od początku było projektowane z myślą o stałym połączeniu z siecią. Gracze będą mogli jednak wybrać, czy wolą nigdy nie kontaktować się z innymi ludźmi, grać tylko z przyjaciółmi, czy może dołączyć do publicznego regionu.
Aktualnie gra znajduje się w ostatniej fazie tworzenia, a jej premiera planowana jest na 7 marca 2013 roku.