Urządzenie ma kształt kontrolera do gier, z otwieranym, 5-calowym wyświetlaczem 720p i jest wyposażone w procesor Tegra 4. Może zarówno działać jako konsola z Androidem, jak i współpracować z PC.
Urządzenie ma kształt kontrolera do gier, z otwieranym, 5-calowym wyświetlaczem 720p i jest wyposażone w procesor Tegra 4. Może zarówno działać jako konsola z Androidem, jak i współpracować z PC.
SHIELD można wykorzystać na dwa sposoby: albo przenośną konsolę z Androidem, albo jako bezprzewodowy klient GeForce GTX w przypadku PC. W obu przypadkach urządzenie oferuje otwarty system i bogaty wybór tytułów.
- Project SHIELD został stworzony przez inżynierów NVIDII, którzy kochają gry i wyobrazili sobie nowy sposób grania – powiedział Jen-Hsun Huang, współzałożyciel i CEO NVIDII. – Zainspirowała nas wizja, że rozwój urządzeń mobilnych i technologii opartych na chmurze uwolni nas od naszych skrzynek, pozwoli nam grać wszędzie, na każdym ekranie. Wyobraziliśmy sobie urządzenie, które zrobi dla gier to, co iPod i Kindle zrobiło dla muzyki i książek, pozwoli nam grać w nowy, wspaniały sposób. Mamy nadzieję, że gracze pokochają SHIELD tak jak my.
Android jest jedną z najpopularniejszych platform, ale nie do wszystkich gier pasuje sterowanie za pomocą ekranów dotykowych. SHIELD łączy pełnowymiarowy kontroler do gier z ekranem dotykowym wysokiej rozdzielczości. Wykorzystując architekturę Kepler, inżynierowie NVIDII dopracowali ultra-szybki encoder sprzętowy H.264, przeznaczony do streamowania w czasie rzeczywistym.
W przypadku pecetowych tytułów GTX wysyła obraz w formie wideo. Urządzenie pozwala na wyświetlanie gier w rozdzielczości 1280x720 i granie, bez konieczności tkwienia przed monitorem. Ponieważ renderowanie odbywa się na PC, bateria SHIELD trzyma dłużej.
Premiera SHIELD planowana jest na drugi kwartał 2013 roku. Na razie nie jest znana cena i dokładna specyfikacja.