Twórca DayZ, Dean Hall, planował premierę gry na koniec 2012 roku, ale prace zaczęły się przeciągać ze względu na zmiany w silniku gry i dopieszczanie szczegółów. Nowa data premiery zostanie wyznaczona po przeprowadzeniu testów.
Twórca DayZ, Dean Hall, planował premierę gry na koniec 2012 roku, ale prace zaczęły się przeciągać ze względu na zmiany w silniku gry i dopieszczanie szczegółów. Nowa data premiery zostanie wyznaczona po przeprowadzeniu testów.
- Teraz mamy bardzo prosty plan. Wkrótce rozpoczniemy zamknięte testy, podczas których 500-1000 ludzi pomoże nam sprawdzić, czy nasza architektura funkcjonuje poprawnie – napisał Hall. – Zamknięte testy będą skupiać się tylko na architekturze, nie na projekcie gry. Kiedy naprawimy błędy, jakie zostaną wyłapane w tym czasie, wyznaczymy ponownie datę premiery.
Hall wspomniał również o nowym systemie ekwipunku. Gracze będą poszukiwać przedmiotów, podnosić poszczególne elementy zamiast całych stosów, znajdywać puszki na półkach i pod łóżkami. Zostanie wprowadzony system wytrzymałości przedmiotów, rozprzestrzenianie się chorób (np. zarazki cholery na ubraniach postaci), baterie i wiele więcej.
Poprawie ulegnie również interfejs, który ma być prosty i użyteczny, a nie efektowny i skomplikowany. Nie wiadomo jeszcze, jak będzie on wyglądał, ale pojawiło się kilka nowych screenów z lokacji z gry, które znajdziecie na stronie DayZDev.