Ponadto w tym tygodniu wszyscy aktywni gracze otrzymają także małą przeprosinową niespodziankę - unikatową katanę. Przedmiot zostanie dodany do "global inventory" i w niesprecyzowany sposób każdy egzemplarz będzie unikalny. Twórcy zdecydowali się na dodatnie tego przedmiotu po problemach z włączeniem WarZ oraz serwerami, które trawiły produkcję przez ostatnich kilka dni.
Jest to miły gest z ich strony, jednak wzbudził także sporo kontrowersji - wielu graczy w dość dosłownych wyrażeniach na forum WarZ oraz oficjalnym profilu na facebooku wyraża swój negatywny stosunek do katany. Zamiast niej domagają się wprowadzenia prywatnych serwerów, rozwiązania problemów z hakerami oraz naprawy innych niedociągnięć.
Hakerzy są dużym problemem WarZ, na szczęście twórcy zdają sobie z tego sprawę. Na forum przyjmują i rozpatrują zgłoszenia dotyczące oszukujących graczy. Ponadto cały czas poprawiają system wyłapujący oszustów. Ostatnio zaostrzyli także przepisy i nie przyznają już czasowych banów za używanie niedozwolonych wspomagaczy - teraz bany są permanentne.
To nie koniec dobrych wiadomości. Starszy producent WarZ poinformował o tym jak przebiegają prace nad tytułem - w ciągu najbliższych dni/tygodni na jedynej jak dotąd udostępnionej mapie dodanych zostanie więcej budynków do których można wejść. Twórcy wprowadzą także więcej wyposażenia wnętrz, broni białej, nowe postacie, drzewko umiejętności oraz możliwość wołania o pomoc. Wprowadzony zostanie także system reputacji i prywatne serwery. W dalszej perspektywie opracowana zostanie komunikacja VOIP oraz pojazdy. Szkoda, że jak dotąd - ani słowa o funkcji przybliżenia mapy, ale pewnie i na to przyjdzie czas.
Zainteresowanych tytułem odsyłamy do recenzji WarZ autorstwa Grzegorza Bontera.