Zgodnie z wczorajszą zapowiedzią otrzymaliśmy właśnie konkretne informacje na temat rozwoju rynku konsolowego w naszym kraju. Popularność konsol w ostatnim roku wzrosła nawet o ponad 100 procent!
Zgodnie z wczorajszą zapowiedzią otrzymaliśmy właśnie konkretne informacje na temat rozwoju rynku konsolowego w naszym kraju. Popularność konsol w ostatnim roku wzrosła nawet o ponad 100 procent!
Marcin Prażmo, Pełnomocnik Zarządu ds. rozwoju sprzedaży gier i konsol Action S.A, powiedział: - Na tle innych kategorii RTV, w grudniu ubiegłego roku konsole Xbox 360 wykazały dodatnią dynamikę sprzedaży. W porównaniu z analogicznym okresem 2011, wolumen sprzedaży tych urządzeń urósł w Action aż o ponad 100% - wynik, jakiego nie zanotowała żadna inna kategoria. To najlepszy dowód na to, że już nie tylko komputery PC, smartfony czy tablety, ale właśnie konsole stają się jedną z ważniejszych gałęzi biznesu IT.
- Chociaż główną kategorią oferty Komputronik są komputery osobiste, to właśnie dynamika sprzedaży konsol wyraźnie nas zaskoczyła, odnotowując 70% przyrost, w stosunku do roku ubiegłego. Liderem w kategorii jest Xbox 360, głównie dzięki ogromnemu popytowi na technologię Kinect. Rynek konsolowy to jednak nie tylko urządzenia i gry, ale również bogata oferta akcesoriów oraz abonamentów otwierających dostęp do dodatkowych funkcjonalności urządzeń, wśród których również widać wyraźny wzrost – to z kolei dane udostępnione przez Wojciecha Buczkowskiego, który jest Prezesem Zarządu w Komputroniku.
Natomiast z wypowiedzi Agnieszki Dec, Product Manager sieci Media Expert (Terg S.A.) wynika, że Polacy coraz częściej wolą grać na konsoli, stanowiącej domowe centrum rozrywki, niż na komputerze. - W okresie przedświątecznym ubiegłego roku, po raz pierwszy sprzedaż ilościowa konsol nie tylko zbliżyła się do komputerów, ale ją przekroczyła, wykazując 8% przewagi. Wzrosty sprzedaży konsol notujemy co roku. Okres grudnia 2012 w stosunku do grudnia 2011 uważamy za bardzo udany. W tym roku osiągnęliśmy 48% wzrost sprzedaży w tej kategorii.
Największe wzrosty notujemy na platformie Xbox 360. Biorąc pod uwagę dane grudniowe 2011/2012, sprzedaż tych urządzeń urosła o 213%. W sprzedaży sztukowej w całej kategorii, zestawy Xbox 360 stanowiły w okresie przedświątecznym kilkadziesiąt procent udziału. W tym procentowy udział zestawów z kontrolerem ruchu Kinect stanowił 94% wszystkich sprzedanych konsol Xbox 360, a 40% względem wszystkich platform.
Microsoft Polska sukcesu wypatruje w kontrolerach ruchowych, a konkretniej zapewne ma na myśli Kinecta do Xboksa 360 (nie można oczywiście zapominać o PlayStation Move do PlayStation 3), dzięki którym w zabawie może uczestniczyć cała rodzina. Przypomina ponadto, że konsole nie wymagają wymiany podzespołów, gdyż – w odróżnieniu od PC – nie istnieje na nich coś takiego, jak wymagania sprzętowe. Prócz tego Xbox 360 to nie tylko gry, ale i liczne usługi multimedialne, w tym na przykład możliwość przeglądania internetu na telewizorze, słuchania muzyki, oglądania filmów na YouTube czy dodawania wpisów na Facebooku.