Nowy patch do WarZ pozwoli na przybliżanie mapy! Doda także wiele innych, ważnych elementów

Paweł Pochowski
2013/01/20 20:35

Możliwość zainfekowania się, nowy system reputacji czy optymalizację pamięci - wszystko to, i jeszcze więcej, do WarZ wprowadzi nowa łatka.

Nowy patch do WarZ pozwoli na przybliżanie mapy! Doda także wiele innych, ważnych elementów

W końcu! - chciałoby się krzyknąć, ponieważ o wiele ze zmian gracze prosili więc miesiącami. Zresztą był to także niezły powód do żartów... no bo jak tu oczekiwać poważnych zmian w grze od ludzi, którzy jak do tej pory nie potrafili nawet zaprogramować przybliżania i oddalania mapy? Twórcy gryWarZ wykonali w końcu pracę, której wszyscy od nich oczekiwali. W związku z tym nowy patch to nie byle co i wprowadza do gry wiele ważnych zmian. Łatka wprowadzona zostanie dokładnie 22 stycznia. Oto jakie zmiany zostaną przez nią zaimplementowane.

  • Zostaną dodane tabliczki z imionami graczy. Będą wyświetlały się podczas przyglądaniu się danemu bohaterowi
  • Nowy system reputacji - bardziej rozbudowany. Ikony symbolizujące odpowiednie rangi będą wyświetlały się poniżej nicka. W związku z tym zresetowaniu ulegną dotychczasowe rangi. Więcej na ten temat - poniżej
  • Dodanie tablicy wyników w menu głównym
  • Każda nowa postać będzie startowała z latarką w ekwipunku początkowym; nawet po wyczerpaniu przysługującej każdemu ilości "paczek startowych" (do tej pory po przekroczeniu przysługującej liczby zaczynaliśmy nawet bez latarki, a ta służy w grze nie tyle do oświetlania drogi w ciemności - bo to bardzo zły pomysł - a do zabijania zombie). Co do latarki to nową i ważną zmianą będzie możliwość wyłączenia jej podczas trzymania w ręce - do tej pory jeśli chcieliśmy trzymać w ręce latarkę musiała ona świecić. Aby włączyć/wyłączyć latarkę należy wcisnąć klawisz F
  • W grze pojawi się pistolet sygnałowy, tzw. rakietnica
  • Koniec z tzw. "skakaniem po serwerach" - więcej informacji poniżej
  • Dodanie możliwości wyłączenia HUD-u po wciśnięciu F12
  • Odblokowanie możliwości przybliżania i oddalania mapy (!)
  • Do gry dodane zostanie zatrucie przez zombie. Więcej informacji - poniżej
  • Zmniejszenie pojemności plecaków. Konkretnie rzecz biorąc zmniejszony zostanie ich "udźwig". W tym miejscu ważna uwaga - twórcy proszą o przełożenie wszystkiego do Global Inventory na czas patchowania. Jeżeli bowiem będziemy mieli mocno obciążoną postać, a w tym czasie wprowadzony zostanie patch i według nowych zasad przekroczymy dopuszczony ciężar w plecaku - nie będziemy mogli się poruszyć
  • Dodana zostanie historia wykorzystywania przez nas wirtualnej waluty - GC. Logi dostępne będą w menu
  • Optymalizacja pamięci
  • Naprawienie błędu ustawiającego czas wskrzeszenia postaci na 99 godzin
  • Powrót starego, krzyżowego celownika (nowy okrągły wprowadzony został wraz z poprzednią łatką na początku stycznia, jednak nie spodobał się graczom)
  • Miasta doczekają się efektu zapuszczenia - budynki porośnięte zostaną przez roślinność itp. tak by wszystko wyglądało bardziej wiarygodnie (trochę jak w Jestem Legendą). Nad tym twórcy będą jeszcze pracować
  • Pomieszczenia w budynkach doczekają się więcej umeblowania...
  • oraz będzie ich znacznie więcej - twórcy otwierają dostęp do nowych budynków
  • Nowy rodzaj przekąsek - Mini Saints

A teraz przyjrzyjmy się bliżej niektórym ważnym kwestiom.

Skakanie po serwerach

Grający w WarZ z całą pewnością znają ten efekt. Wchodzisz do miasta, sprawdzasz kilka budynków i nie ma w nich absolutnie nic - ani wody, ani jedzenia, ani bandaży, nie wspominając już nawet o jakiejś broni. A tu wskaźnik pragnienia świeci się już na czerwono, a następne miasto jest oddalone o 10 minut marszu... Co więc robisz? Idziesz w bezpieczne miejsce, wylogowujesz się, po czym w menu wybierasz inny serwer i logujesz się właśnie na niego. I tak aż do skutku. Zresztą wiele osób stosowało to po to, by po prostu zdobyć lepszą broń. Po 10-15 "skokach" na inny serwer z reguły znajdowało się coś fajnego. Niestety, tym samym "skoczkowie" zmuszali resztę graczy albo do długiego biegania bez żadnych fantów, albo do czynienia tego samego.

Twórcy postanowili poradzić sobie z tym problemem. Od teraz przelogowanie się na inny serwer spowoduje, że gra przerzuci nas do losowego miejsca znajdującego się gdzieś w okolicy naszego poprzedniego miejsca pobytu. Zapomnijcie więc o ciągłym zapisywaniu się na poczcie czy w supermarkecie. Efekt losowego miejsca nie będzie uruchamiany jeżeli na serwerze przed wylogowaniem się spędzimy więcej niż 10 minut.

Tablica wyników

W menu głównym dostępny będzie ranking 2000 najlepszych graczy pod względem następujących kategorii: doświadczenie, czas w grze, liczba zabitych zombie, liczba zabitych cywili, liczba zabitych bandytów, liczba zabitych drani oraz liczba zabitych bohaterów.

Zatrucie

Jeśli gracie w WarZ z całą pewnością nie raz zastanawialiście się do czego służą strzykawki z antidotum... Gdy próbowało się je użyć gra protestowała informując nas, że przecież "nie jesteśmy zarażeni". No i właśnie tutaj pojawia się system zatrucia, który zostanie zaimplementowany wraz z patchem. Podczas walki z zombie pojawi się ryzyko zarażenia. Jeżeli ono nastąpi trucizna powoli będzie niszczyć nasze ciało. Lekarstwem i sposobem na przeżycie zarazem będzie właśnie znalezienie strzykawki z antidotum. Oczywiście jeśli nie uda nam się uzdrowić w odpowiednim czasie - zginiemy.

Nowy system reputacji

Jak do tej pory system reputacji w WarZ był dość ograniczony. Mogliśmy być "neutralni" (czyli inaczej mówiąc - cywilami), lub - jeśli zabijaliśmy innych graczy - dostać rangę bandyty lub megabandyty. Wraz z nowym patchem do gry zaimplementowany zostanie nowy system reputacji Oto i on.

Co ważne wraz z wprowadzeniem łatki zresetowane zostaną nabite jak do tej pory rangi. Każdy zacznie jako cywil. W którą stronę pójdzie dalej, zależeć to będzie już tylko od niego. Zabijanie cywilów doprowadzi nas maksymalnie do rangi drania, natomiast zabijanie "tych złych" - aż do "wzoru" (do naśladowania). Zdobycie rang maksymalnych w każdej z dróg systemu reputacji będzie bardzo trudne oraz często - nieodwracalne. Jeśli zdecydujemy się kroczyć złą ścieżką (lub też po prostu nie będziemy ostrożni) i przekroczymy pewną granicę - nasza postać nie będzie mogła wrócić już ani do stopnia "neutralności", ani tym bardziej wkroczyć na "dobrą ścieżkę".

GramTV przedstawia:

W przyszłości - drzewko umiejętności

To jednak nie koniec dobrych wiadomości dla posiadaczy WarZ. Twórcy intensywnie pracują nad drzewkiem umiejętności. W zeszłym tygodniu opisali po krótce w jaki sposób planują rozplanowanie kolejnych skilli. Głównie po to, aby gracze mogli zobaczyć w jaki sposób ma to działać i wypowiedzieć się na ten temat. Punkty doświadczenia zdobywać będziemy za zabijanie zombie oraz wykonywanie misji. Na co będziemy mogli je przeznaczyć? Zobaczcie sami.

The Physical branch - gałąź fizyczna. Pozwoli graczom na noszenie cięższych plecaków, zwiększy pasek życia oraz wytrzymałość w biegu itp. Oto lista umiejętności w tej gałęzi.

  • Alive and Well 1 - Zwiększa zdrowie (poziom 1)
  • Rule #1 1 - Zwiększa wytrzymałość (poziom 1)
  • Strong Like Bull 1 - Zwiększa maksymalną wielkość noszonych ciężarów (poziom 1)
  • No Rest For The Wicked 1 - Przyspieszenie regeneracji "staminy" (poziom 1)
  • Rule #1 2 - Zwiększa wytrzymałość (poziom 2)
  • No Rest For The Wicked 2 - Przyspiesza regenerację "staminy" (poziom 2)
  • Strong Like Bull 2 - Zwiększa maksymalną wielkość noszonych ciężarów (poziom 2)
  • Alive and Well 2 - Zwiększa zdrowie (poziom 2)

The weapons branch - gałąź broni. Pozwala na zadawanie większych obrażeń w walce wręcz oraz za pomocą broni palnej. Oto dokładna lista umiejętności.

  • Close combat 1 - Zwiększa obrażenia zadawane w walce wręcz (poziom 1)
  • On target - Zmniejsza "spread" broni
  • Close combat 2 - Zwiększa obrażenia zadawane w walce wręcz (poziom 2)
  • Keep it steady - Zmniejsza rozrzut broni (poziom 1)
  • Concentration 1 - Dłuższe wstrzymywanie oddechu dla snajperów (poziom 1)
  • Close combat 3 - Zwiększa obrażenia zadawane w walce wręcz (poziom 3)
  • Concentration 2 - Dłuższe wstrzymywanie oddechu dla snajperów (poziom 2)

The survival branch - gałąź przetrwania. Jej rozwój ułatwia nam przeżycie.

  • Hunger Strike 1 - Nasza postać wolniej robi się głodna (poziom 1)
  • Field Medic 1 - Wzmocnienie efektu użycia bandaży (poziom 1)
  • Stalker - Ciszej chodzimy
  • Survivalist 1 - Po skończeniu się pożywienia i picia nasza postać wolniej traci życie (poziom 1)
  • Stunt Man 1 - Mniejsze obrażenia od upadku (poziom 1)
  • Hunger Strike 2 - Nasza postać wolniej robi się głodna (poziom 2)
  • Field Medic 2 - Wzmocnienie efektu użycia bandaży (poziom 2)
  • Survivalist 2 - Po skończeniu się pożywienia i picia nasza postać wolniej traci życie (poziom 2)
  • Stunt Man 2 - Mniejsze obrażenia od upadku (poziom 2)
  • Field Medic 3 - Wzmocnienie efektu użycia bandaży (poziom 3)
  • Hardened - Otrzymujemy mniej obrażeń
  • Walker Stalker - Zombie trudniej jest wykryć naszą obecność

The Repair branch - Najnowsza z gałęzi to gałąź naprawy. Przedmioty w świecie gry oraz broń podlegać będą stopniowej degradacji, a także psuciu się. Rozwijanie poniższych umiejętności pozwoli na ich naprawę.

  • Handyman 1 - Naprawa przedmiotów (poziom 1)
  • Gunsmith 1 - Naprawa broni (poziom 1)
  • Handyman 2 - Naprawa przedmiotów (poziom 2)
  • Gunsmith 2 - Naprawa broni (poziom 2)

Póki co to wszystko jest jedynie planem, a twórcy chętnie wezmę pod uwagę wszystkie uwagi graczy. Jeżeli chcecie dodać coś od siebie na temat planowanych detali drzewka umiejętności - wypowiedzcie się w odpowiednim temacie na oficjalnym forum WarZ.

Komentarze
14
Usunięty
Usunięty
09/02/2013 23:02

> Doświadczenie z ostatniej chwili, campimi z kumplem na dachu - na który się normalnie> da wejść bez glitchowania, campimi tak z 15 min a tu kolesie wyskakuja w powietrze na> 25 metrów i giniemy w 1 sek... Po prostu ręce opadają, takich bezczelnych hacków to jeszczeNajwiększy problem gry, cheaty. Za dużo akcji można wykonać na swoim komputerze, przez to jest wielu cheat''erów

kotlecik5
Gramowicz
23/01/2013 11:32

> > Normalnie jak na to patrze to przychodzi myśl, że to jakiś sponsorowany art xd> > Ten crap jest już tak zlinczowany, że rzadne patche nie pomogą stety lub> nie.>> Tobie już podziękujemy i proponuję iść na lekcje języka polskiego.Zrobił błąd ortograficzny! Dobra chłopaki! Ignorujemy wszystko co napisał i mieszamy go z błotem!

Usunięty
Usunięty
21/01/2013 22:07

Mimo tego jest pozbawiony nadzieji na zbyt duży przełom między Dayz-arma2 a stand alone. Pożyjemy zobaczymy, ale raczej bedą to drobiazgi których nie dało się załatwić skryptami w modzie.




Trwa Wczytywanie