A teraz przyjrzyjmy się bliżej niektórym ważnym kwestiom.
Skakanie po serwerach
Grający w WarZ z całą pewnością znają ten efekt. Wchodzisz do miasta, sprawdzasz kilka budynków i nie ma w nich absolutnie nic - ani wody, ani jedzenia, ani bandaży, nie wspominając już nawet o jakiejś broni. A tu wskaźnik pragnienia świeci się już na czerwono, a następne miasto jest oddalone o 10 minut marszu... Co więc robisz? Idziesz w bezpieczne miejsce, wylogowujesz się, po czym w menu wybierasz inny serwer i logujesz się właśnie na niego. I tak aż do skutku. Zresztą wiele osób stosowało to po to, by po prostu zdobyć lepszą broń. Po 10-15 "skokach" na inny serwer z reguły znajdowało się coś fajnego. Niestety, tym samym "skoczkowie" zmuszali resztę graczy albo do długiego biegania bez żadnych fantów, albo do czynienia tego samego.
Twórcy postanowili poradzić sobie z tym problemem. Od teraz przelogowanie się na inny serwer spowoduje, że gra przerzuci nas do losowego miejsca znajdującego się gdzieś w okolicy naszego poprzedniego miejsca pobytu. Zapomnijcie więc o ciągłym zapisywaniu się na poczcie czy w supermarkecie. Efekt losowego miejsca nie będzie uruchamiany jeżeli na serwerze przed wylogowaniem się spędzimy więcej niż 10 minut.
Tablica wyników
W menu głównym dostępny będzie ranking 2000 najlepszych graczy pod względem następujących kategorii: doświadczenie, czas w grze, liczba zabitych zombie, liczba zabitych cywili, liczba zabitych bandytów, liczba zabitych drani oraz liczba zabitych bohaterów.
Zatrucie
Jeśli gracie w WarZ z całą pewnością nie raz zastanawialiście się do czego służą strzykawki z antidotum... Gdy próbowało się je użyć gra protestowała informując nas, że przecież "nie jesteśmy zarażeni". No i właśnie tutaj pojawia się system zatrucia, który zostanie zaimplementowany wraz z patchem. Podczas walki z zombie pojawi się ryzyko zarażenia. Jeżeli ono nastąpi trucizna powoli będzie niszczyć nasze ciało. Lekarstwem i sposobem na przeżycie zarazem będzie właśnie znalezienie strzykawki z antidotum. Oczywiście jeśli nie uda nam się uzdrowić w odpowiednim czasie - zginiemy.
Nowy system reputacji
Jak do tej pory system reputacji w WarZ był dość ograniczony. Mogliśmy być "neutralni" (czyli inaczej mówiąc - cywilami), lub - jeśli zabijaliśmy innych graczy - dostać rangę bandyty lub megabandyty. Wraz z nowym patchem do gry zaimplementowany zostanie nowy system reputacji Oto i on.
Co ważne wraz z wprowadzeniem łatki zresetowane zostaną nabite jak do tej pory rangi. Każdy zacznie jako cywil. W którą stronę pójdzie dalej, zależeć to będzie już tylko od niego. Zabijanie cywilów doprowadzi nas maksymalnie do rangi drania, natomiast zabijanie "tych złych" - aż do "wzoru" (do naśladowania). Zdobycie rang maksymalnych w każdej z dróg systemu reputacji będzie bardzo trudne oraz często - nieodwracalne. Jeśli zdecydujemy się kroczyć złą ścieżką (lub też po prostu nie będziemy ostrożni) i przekroczymy pewną granicę - nasza postać nie będzie mogła wrócić już ani do stopnia "neutralności", ani tym bardziej wkroczyć na "dobrą ścieżkę".
W przyszłości - drzewko umiejętności
To jednak nie koniec dobrych wiadomości dla posiadaczy WarZ. Twórcy intensywnie pracują nad drzewkiem umiejętności. W zeszłym tygodniu opisali po krótce w jaki sposób planują rozplanowanie kolejnych skilli. Głównie po to, aby gracze mogli zobaczyć w jaki sposób ma to działać i wypowiedzieć się na ten temat. Punkty doświadczenia zdobywać będziemy za zabijanie zombie oraz wykonywanie misji. Na co będziemy mogli je przeznaczyć? Zobaczcie sami.
The Physical branch - gałąź fizyczna. Pozwoli graczom na noszenie cięższych plecaków, zwiększy pasek życia oraz wytrzymałość w biegu itp. Oto lista umiejętności w tej gałęzi.
- Alive and Well 1 - Zwiększa zdrowie (poziom 1)
- Rule #1 1 - Zwiększa wytrzymałość (poziom 1)
- Strong Like Bull 1 - Zwiększa maksymalną wielkość noszonych ciężarów (poziom 1)
- No Rest For The Wicked 1 - Przyspieszenie regeneracji "staminy" (poziom 1)
- Rule #1 2 - Zwiększa wytrzymałość (poziom 2)
- No Rest For The Wicked 2 - Przyspiesza regenerację "staminy" (poziom 2)
- Strong Like Bull 2 - Zwiększa maksymalną wielkość noszonych ciężarów (poziom 2)
- Alive and Well 2 - Zwiększa zdrowie (poziom 2)
The weapons branch - gałąź broni. Pozwala na zadawanie większych obrażeń w walce wręcz oraz za pomocą broni palnej. Oto dokładna lista umiejętności.
- Close combat 1 - Zwiększa obrażenia zadawane w walce wręcz (poziom 1)
- On target - Zmniejsza "spread" broni
- Close combat 2 - Zwiększa obrażenia zadawane w walce wręcz (poziom 2)
- Keep it steady - Zmniejsza rozrzut broni (poziom 1)
- Concentration 1 - Dłuższe wstrzymywanie oddechu dla snajperów (poziom 1)
- Close combat 3 - Zwiększa obrażenia zadawane w walce wręcz (poziom 3)
- Concentration 2 - Dłuższe wstrzymywanie oddechu dla snajperów (poziom 2)
The survival branch - gałąź przetrwania. Jej rozwój ułatwia nam przeżycie.
- Hunger Strike 1 - Nasza postać wolniej robi się głodna (poziom 1)
- Field Medic 1 - Wzmocnienie efektu użycia bandaży (poziom 1)
- Stalker - Ciszej chodzimy
- Survivalist 1 - Po skończeniu się pożywienia i picia nasza postać wolniej traci życie (poziom 1)
- Stunt Man 1 - Mniejsze obrażenia od upadku (poziom 1)
- Hunger Strike 2 - Nasza postać wolniej robi się głodna (poziom 2)
- Field Medic 2 - Wzmocnienie efektu użycia bandaży (poziom 2)
- Survivalist 2 - Po skończeniu się pożywienia i picia nasza postać wolniej traci życie (poziom 2)
- Stunt Man 2 - Mniejsze obrażenia od upadku (poziom 2)
- Field Medic 3 - Wzmocnienie efektu użycia bandaży (poziom 3)
- Hardened - Otrzymujemy mniej obrażeń
- Walker Stalker - Zombie trudniej jest wykryć naszą obecność
The Repair branch - Najnowsza z gałęzi to gałąź naprawy. Przedmioty w świecie gry oraz broń podlegać będą stopniowej degradacji, a także psuciu się. Rozwijanie poniższych umiejętności pozwoli na ich naprawę.
- Handyman 1 - Naprawa przedmiotów (poziom 1)
- Gunsmith 1 - Naprawa broni (poziom 1)
- Handyman 2 - Naprawa przedmiotów (poziom 2)
- Gunsmith 2 - Naprawa broni (poziom 2)
Póki co to wszystko jest jedynie planem, a twórcy chętnie wezmę pod uwagę wszystkie uwagi graczy. Jeżeli chcecie dodać coś od siebie na temat planowanych detali drzewka umiejętności - wypowiedzcie się w odpowiednim temacie na oficjalnym forum WarZ.