Polska gra Edengrad - buduj i przetrwaj w postapokaliptycznym świecie

Małgorzata Trzyna
2013/01/25 18:45

Gracz startuje w losowym miejscu w świecie gry, nie mając w ekwipunku zupełnie nic. By przetrwać pierwszą noc, będzie musiał zbudować szałas z liści – a to dopiero początek.

Polska gra Edengrad - buduj i przetrwaj w postapokaliptycznym świecie

By zapewnić sobie lepsze schronienie, gracz musi przede wszystkim zdobyć surowce i posiadać odpowiednie umiejętności. Materiały może pozyskać, ścinając drzewa, wydobywając kamień lub inne surowce albo znajdując je w opuszczonych, przedwojennych miastach. Jeśli spotka innego gracza, może z nim handlować... albo odebrać mu siłą to, co ma.

GramTV przedstawia:

W świecie gry wszystko jest tworzone przez graczy – od ognisk przez skrzynie i stoły po wioski i miasta. Skonstruowanie podstawowych przedmiotów nie będzie wymagało wiele, ale te bardziej zaawansowane trzeba będzie zrobić, używając narzędzi albo specjalnego stołu. Po stworzeniu przedmiotu ląduje on w ekwipunku i można go postawić w dowolnym miejscu.

Nad grą Edengrad pracują niezależni twórcy, którzy finansują przedsięwzięcie z własnej kieszeni. Po wielu miesiącach mogą pochwalić się już screenami z gry, ale zapowiadają, że jeszcze wiele może się zmienić – znajduje się ona aktualnie we wczesnej wersji alfa. Zainteresowani? Jeśli tak, zapraszamy na stronę projektu.

Komentarze
35
Sandro
Gramowicz
27/01/2013 12:40
Dnia 27.01.2013 o 12:06, Rzygthul napisał:

Skoro (oby) mają to całkiem zmienić potem, to po co dodawać takie coś? Głupią politykę mają :)

Twórcy Uprising44 też wrzucali do sieci każdy nowy model jaki udało im się stworzyć, z pamiętnym tramwajem na czele. Małe studio więc cieszy ich każde osiągnięcie.

Dnia 27.01.2013 o 12:06, Rzygthul napisał:

Przecież tu nie było wojny atomowej, więc skąd mutanci?Niewiadomo w jakim odstępie czasu od katastrofy będziemy grali, więc niektóre budynki mogą być nienaruszone.

O fabule nie wiadomo zupełnie nic więc takie szczegółowe dochodzenia można sobie póki co darować, bo i tak do niczego się nie dojdzie. W serialu "Revolution" wystarczył jeden sygnał EMP aby doprowadzić świat do katastrofy. Wysiadło wszystko, ludzkość cofnęła się do czasów latania z pochodniami i potyczkami na jakieś prowizoryczne miecze, patyki i kamienie. Broń palna to luksus zarezerwowany dla grup paramilitarnych. Dlatego spanie w szałasie może być lepszą alternatywą dla czyszczenia budynków z mutantów/bandytów/dzikich zwierząt.

Dnia 27.01.2013 o 12:06, Rzygthul napisał:

Chciałbym jakieś logiczne uzasadnienie co robiliśmy pośrodku odludzia, ale zapomniałem że to klon minecrafta a nie rpg :P

Budzisz się w nocy po środku lasu i uświadamiasz sobie, że nic nie pamiętasz. Brzmi znajomo? :D

Dnia 27.01.2013 o 12:06, Rzygthul napisał:

Dokładnie, o grze nie wiadomo praktycznie nic więc nasze dyskusje są w sumie bez sensu.

No to doszliśmy do porozumienia :)

Usunięty
Usunięty
27/01/2013 12:06
Dnia 27.01.2013 o 11:44, Sandro napisał:

Odpowiednie filtry, elementy zniszczenia i tym podobne elementy dopiero zostaną dodane. Na razie są to gołe modele, które zostały upublicznione zapewne po to aby dać ludziom jakieś ogóle pojęcie o tym jak ta gra ma w ogóle wyglądać.

Skoro (oby) mają to całkiem zmienić potem, to po co dodawać takie coś? Głupią politykę mają :) Projekt jest zapewne jednym z tych, który zginie w mrokach zapomnienia i niechęci albo będzie gniotem :P

Dnia 27.01.2013 o 11:44, Sandro napisał:

> Poza tym po co budować domy/szałasy/miasta itp. jak są już gotowce? :D Myślę że jako fan klimatów post-apo powinieneś zainteresować się paroma książkami i serialami. Powodów jest mnóstwo, począwszy od przeróżnych mutantów czy bandytów zamieszkujących budynki po tak prozaiczny powód jak wiek budowli.

Przecież tu nie było wojny atomowej, więc skąd mutanci? Ta pewnie znowu jakiś wirus a ci brzydcy mutanci nie chcą domów opuścić :) Lepiej zróbmy sobie tandetny szałas zamiast oczyścić kilka solidnych budynków, żelazna logika :P

Dnia 27.01.2013 o 11:44, Sandro napisał:

Osobiście wolałbym przenocować w szałasie niż starym magazynie, uginającym się pod presją czasu i erozji.

Niewiadomo w jakim odstępie czasu od katastrofy będziemy grali, więc niektóre budynki mogą być nienaruszone.

Dnia 27.01.2013 o 11:44, Sandro napisał:

Poza tym zbudowanie szałasu to pierwsze zadanie gracza. Kto wie, może wylądujemy po środku lasu czy jakichś pół, gdzie ciężko o jakiekolwiek zbudowania? Tak jak mówiłem, o grze nie wiadomo praktycznie nic. Z biegiem czasu coraz więcej elementów będzie nabierało sensu.

Chciałbym jakieś logiczne uzasadnienie co robiliśmy pośrodku odludzia, ale zapomniałem że to klon minecrafta a nie rpg :P Dokładnie, o grze nie wiadomo praktycznie nic więc nasze dyskusje są w sumie bez sensu, przyjrzę się temu projektowi choć zapewne aż do czasu spróbowania zagrania w to to nie zmienię zdania. Jestem na nie :P

Sandro
Gramowicz
27/01/2013 11:44
Dnia 27.01.2013 o 09:36, Rzygthul napisał:

Tak ale nigdzie nie jest napisane jaka apokalipsa dotknęła świat tej gry :]

No na pewno nie wojna nuklearna ;)

Dnia 27.01.2013 o 09:36, Rzygthul napisał:

Poza tym dalej nie wiem co w niej takiego apokaliptycznego

Gra znajduje się we wczesnej wersji alpha. Oczywiście że nic o niej nie wiadomo, a screeny wyglądają żałośnie. Odpowiednie filtry, elementy zniszczenia i tym podobne elementy dopiero zostaną dodane. Na razie są to gołe modele, które zostały upublicznione zapewne po to aby dać ludziom jakieś ogóle pojęcie o tym jak ta gra ma w ogóle wyglądać. Moim zdaniem w ogóle nie powinno się wypuszczać żadnych materiałów na wczesnych etapach produkcji, bo to oczywiste, że nawet Crysis 3 będzie wyglądał jak Minecraft. Potem trzeba przebijać się na forach przez długie metry płaczu i niezadowolenia.

Dnia 27.01.2013 o 09:36, Rzygthul napisał:

Poza tym po co budować domy/szałasy/miasta itp. jak są już gotowce? :D

Myślę że jako fan klimatów post-apo powinieneś zainteresować się paroma książkami i serialami. Powodów jest mnóstwo, począwszy od przeróżnych mutantów czy bandytów zamieszkujących budynki po tak prozaiczny powód jak wiek budowli. Osobiście wolałbym przenocować w szałasie niż starym magazynie, uginającym się pod presją czasu i erozji. Poza tym zbudowanie szałasu to pierwsze zadanie gracza. Kto wie, może wylądujemy po środku lasu czy jakichś pół, gdzie ciężko o jakiekolwiek zbudowania? Tak jak mówiłem, o grze nie wiadomo praktycznie nic. Z biegiem czasu coraz więcej elementów będzie nabierało sensu.




Trwa Wczytywanie