Misje morskie w Assassin’s Creed IV: Black Flag będą stanowiły 40% całej gry. W porównaniu z poprzednimi częściami to bardzo dużo – wszak Altair nie potrafił nawet pływać.
Misje morskie w Assassin’s Creed IV: Black Flag będą stanowiły 40% całej gry. W porównaniu z poprzednimi częściami to bardzo dużo – wszak Altair nie potrafił nawet pływać.
Misje morskie w Assassin’s Creed III spodobały się graczom tak bardzo, że Ubisoft postanowił zapewnić nam jeszcze więcej rozrywki na morzu. Tym razem nie będą to jedynie zadania poboczne, których scenariusz został z góry ustalony. Tak, jak wspominaliśmy w naszych wrażeniach z pokazu, 40% wszystkich misji będzie związane z pływaniem. Skoro na wodzie spędzimy połowę gry, to musi się tam znaleźć coś ciekawszego niż w poprzedniej części.
W Assassin’s Creed IV: Black Flag zastosowano nowy system zwany Horizon. Po wypłynięciu w morze gracze będą mogli w każdej chwili wyjąć lunetę i zacząć obserwować otoczenie, by znaleźć okazję do złupienia kupieckiego statku, zapolowania na wieloryba albo udzielenia pomocy innym piratom – lista rodzajów zadań ma być znacznie dłuższa. W ten sposób nigdy nie wyczerpią się kolejne wyzwania i każdy będzie mógł spędzić na morzu tyle czasu, ile zechce. Co ciekawe, misje te mają ewoluować wraz z postępami gracza. Ciekawe, czy w praktyce wyjdzie to tak pięknie, jak obiecuje dyrektor kreatywny gry, Jean Guesdon.
Nowe rodzaje zadań to nie jedyne zmiany, jeśli chodzi o bitwy morskie – zmieni się także system walki. W AC III wystarczyło wystrzelić w odpowiednim momencie, by trafić z armat w statek przeciwnika. Tym razem będziemy musieli włożyć w walkę nieco więcej wysiłku i ocenić odległość wrogiego okrętu i jego prędkość, by kule poleciały po właściwej trajektorii. Ważną rolę odegra też wybór odpowiedniej broni (w grze będziemy mogli używać m.in. zwykłych kul, gradu odłamków, kul połączonych łańcuchem, min, moździerzy i działek obrotowych). Dodatkowo przeciwnicy komputerowi będą mogli zachowywać się na 6 różnych sposobów, zatem na każdego z nich trzeba będzie użyć innej taktyki.
Jean Guesdon powiedział, że zmianie uległa także fizyka oceanu, by nawigowanie było znacznie bardziej realistyczne – byśmy czuli jeszcze intensywniej zrywanie się wiatru przy w pełni rozwiniętych żaglach, potężne fale miotające statkiem i gwałtowne burze.
Assassin’s Creed IV zadebiutuje 31 października na PC, PS3, Xboksie 360 i Wii U. Gra ukaże się również na konsolach nowej generacji.