Podczas wewnętrznej sesji Q&A dyrektor kreatywny Jonathan Morin powiedział, że powstanie Watch Dogs jest możliwe dzięki doświadczeniu Ubisoftu w tworzeniu różnych gatunków gier i koordynowaniu prac wielu zespołów na całym świecie.
Podczas wewnętrznej sesji Q&A dyrektor kreatywny Jonathan Morin powiedział, że powstanie Watch Dogs jest możliwe dzięki doświadczeniu Ubisoftu w tworzeniu różnych gatunków gier i koordynowaniu prac wielu zespołów na całym świecie.
- Ubisoft Montreal jest głównym studiem tworzącym Watch Dogs – powiedział Morin. – To właśnie tam sięgają korzenie tego projektu. Jednakże Watch Dogs jest rozbudowaną grą, zatem cieszymy się, że mamy możliwość współpracy z innymi, utalentowanymi zespołami. Watch Dogs powstaje przy współpracy między Montrealem a studiami w Paryżu, Newcastle, Bukareszcie i Quebecu. Pozwala nam to stworzyć grę, która łączy spory rozmach z dużą dbałością o szczegóły. Każde studio skupia się na czymś innym a developerzy chcą stworzyć grę, w której wszystkie elementy będą do siebie pasować. Dla Ubisoftu nie jest to nowość; zdobył doświadczenie pracując nad innymi, dużymi projektami.
- Watch Dogs powstaje od blisko czterech lat. By stworzyć wspaniałą grę, a zwłaszcza nową markę, potrzebne są dwie rzeczy: utalentowany zespół i czas. Rozpieszczono nas, ponieważ mieliśmy obie te rzeczy. Pozwoliło nam to stworzyć nową technologię, zbudować bogate uniwersum i wykorzystać wiedzę z innych gier, które powstawały w Ubisoft Montreal w przeszłości.
- Zapewnienie zupełnie nowych wrażeń w grze z otwartym światem wymagało od nas zebrania różnorodnej grupy specjalistów, którzy pracowali nad wieloma gatunkami. Na szczęście Ubisoft Montreal ma doświadczenie w tworzeniu różnego rodzaju gier – w szczególności z otwartym światem - co pozwala nam wybierać spośród najlepszych.
- Z Assassin’s Creed zaczerpnęliśmy rozmach, różnorodność, głębię i jakość animacji, które zapewniły naszej grze tak ogromny sukces. Z marek Splinter Cell i Far Cry wybraliśmy świetny system strzelania, fizykę i system skradania się. Z serii Driver wzięliśmy najwyższej klasy fizykę pojazdów i sterowanie nimi. Prócz tego, zaprosiliśmy weteranów spoza Ubisoftu, którzy pracowali nad największymi markami w naszym przemyśle. W rezultacie utworzyliśmy błyskotliwy, doświadczony zespół, który skupia się na wyznaczeniu nowych standardów definiujących przyszłość gier z otwartym światem. Szczerze mówiąc, tylko nasze bogate doświadczenie pozwoliło na stworzenie Watch Dogs.
Morin dodał, że prace nad grą wymagały zdobycia informacji o systemach zabezpieczających, co nie było zbyt trudne, ponieważ w społecznościach ludzi, którzy mają z nimi do czynienia na co dzień, wymiana doświadczeniami jest bardzo ważna. W ten sposób ekipa zdobyła również wiele pomysłów na katastrofalne w skutkach wydarzenia. Gdy rozpoczął się proces produkcji, skupiono się na tym, by wszystko, co zobaczymy w grze, wyglądało wiarygodnie. Ubisoft skontaktował się z wieloma specjalistami światowej sławy, którzy zostali zatrudnieni jako konsultanci.
Watch Dogs jest jedną z najbardziej interesujących i wyczekiwanych gier, które mają ukazać się w tym roku na PC, PS3, Xboksie 360, Wii U, PS4 i (najprawdopodobniej) nowym Xboksie.