Stone Rage to kolejny szalenie intrygujący projekt od niezależnego studia. Produkcja, która przeniesie nas w okres najdawniejszych dziejów ludzkości, zaoferuje wyłącznie rozgrywkę wieloosobową.
Stone Rage to kolejny szalenie intrygujący projekt od niezależnego studia. Produkcja, która przeniesie nas w okres najdawniejszych dziejów ludzkości, zaoferuje wyłącznie rozgrywkę wieloosobową.
Do naszej dyspozycji ma zostać oddany duży, całkowicie otwarty świat z pełnym cyklem dobowym i zniszczalnym środowiskiem. Gracz będzie mógł wcielić się w neandertalczyka, człowieka (na przykład wojownika, łowcę lub szamana) bądź... zwierzę (między innymi mamuta, dzika, niedźwiedzia albo tygrysa). Każda klasa wyróżni się szeregiem unikatowych umiejętności, ale cel zawsze będzie ten sam: przeżyć w pełnym niebezpieczeństw środowisku.
– Dużą różnicą pomiędzy ludźmi a neandertalczykami jest to, że ci pierwsi skłaniają się ku współpracy, drudzy natomiast stale ze sobą rywalizują. (...) Zwierzęta z kolei są energiczne i z łatwością pokonują różne przeszkody; potrafią przy tym zadawać duże obrażenia w bezpośredniej walce. Mamy kilka naprawdę szalonych pomysłów. Coś w stylu niedźwiedzia odgryzającego głowę albo mamuta wgniatającego przeciwnika w drzewo – powiedział Isaac James ze studia Mountainwheel Games.
Z ciekawostek odnotujmy, że w grze będziemy mogli zdobywać dodatkowe taktyczne umiejętności i ulepszenia dla swojej armii, czcząc wybranych bogów. Należy przy tym pamiętać, że gdy – przykładowo – wcielimy się w człowieka, na naszej drodze staną nie tylko zwierzęta, ale również inne plemiona, które oddają cześć zgoła odmiennym bóstwom. Wrogi ród w każdej chwili będzie mógł zaatakować naszą wioskę i pozbawić nas wszystkich drogocennych zasobów.
Wśród ujawnionych przez Mountainwheel Games trybów rozgrywki znajdują się między innymi Deathmatch, Team Deathmatch, Hunt (polowanie) i Beast vs. Beast (krwawe pojedynki na arenie). W rozgrywkach sieciowych będą mogły uczestniczyć jednocześnie 32 osoby. Nie zabraknie przy tym dedykowanych serwerów, systemu nagród i rozbudowanych opcji customizacji (postaci, broni, a także całego rodu).
Jak się rzekło, Stone Rage będzie darmowy. Autorzy przewidują bezpłatne DLC i zapewniają, że tylko za estetyczne dodatki i niektóre ulepszenia (na przykład zwiększenie przyrostu doświadczenia) będzie trzeba płacić prawdziwą gotówką. Cała reszta – w tym klasy postaci i bronie – zostanie udostępniona jako standardowa zawartość do odblokowania.
Twórcy na początku tego miesiąca zapowiedzieli, że do premiery gry dojdzie w czwartym kwartale 2013 roku. Na te chwilę Stone Rage, który powstaje na bazie silnika CryEngine 3, zmierza wyłącznie na komputery osobiste. Poniżej serwujemy najświeższy zapis z rozgrywki (wczesna alpha) oraz garść screenów i artów.