Pojawiają się pierwsze szczegóły dotyczące Pro Evolution Soccer 2014. I wszystko wygląda na to, że w tym roku rywalizacja FIFA vs. PES będzie jeszcze bardziej zacięta
Pojawiają się pierwsze szczegóły dotyczące Pro Evolution Soccer 2014. I wszystko wygląda na to, że w tym roku rywalizacja FIFA vs. PES będzie jeszcze bardziej zacięta
PES 2014 powstaje w oparciu o silnik FOX, który kojarzyć możecie m.in. z gier z serii Metal Gear Solid - nie martwcie się jednak, został on odpowiednio zmodyfikowany do tego, aby w oparciu o niego mogła powstać piłkarska symulacja. I ponoć, dzięki niemu właśnie, PES 2014 będzie blisko realizmu jak nigdy dotąd.
PES 2014 opiera się o trzy najważniejsze filary. Pierwszym z nich jest nowy silnik fizyczny oraz usprawnienia w kontrolowaniu piłki. Jedną z ważniejszych zmian jest różnicowanie wagi - poszczególne części ciała piłkarza będą miały inną wagę, a jego ciało nie będzie traktowane jako jedna część o określonym ciężarze, dzięki czemu zupełnie nowego znaczenia nabierze umiejętność balansowania ciężarem. Nowością będzie możliwość przeniesienia ciężaru na jedną nogę i jednoczesne zagranie piłki drugą nogą w przeciwną stronę, co wytrąci obrońcę z równowagi i zapewni odpowiednią ilość miejsca do oddania strzału lub podania piłki do partnera w ataku. Mówi się o tym, że cały ten system oraz jego możliwości - choć są w miarę ciężkie do opisania i wyjaśnienia - mogą być prawdziwą rewolucją w modelu sterowania w piłkarskich symulacjach. Nowy silnik to także lepsza grafika - Konami zapowiada ją jako "fotorealistyczną".
Drugi filar PES 2014 to wszystko to, co związane z oddziaływaniem na siebie piłkarzy na boisku. Przede wszystkim kolizje zostaną odwzorowane w sposób bardziej realistyczny - w miarę podobny do tego, co zaoferowała FIFA w swojej zeszłorocznej odsłonie. Efekty zderzenia dwóch zawodników będą inne w zależności od tego, na którą część ciała zadziałała największa siła. Co więcej, rozpychanie się łokciami o wolne miejsce będzie miało znaczenie nie tylko w momencie gdy mamy piłkę, ale także gdy jej nie mamy, np. przy rożnych. Oddzielenie stroju piłkarza od modelu jego ciała pozwoli nam pociągać czy przytrzymywać przeciwnika za jego koszulkę. Zresztą wszelkie zagrywki i próby nabrania przeciwników nabiorą teraz większego znaczenia.
I w końcu trzeci filar nowego PES-a to modyfikacje taktyki. Formacja pozostanie czynnikiem kluczowym, ale teraz piłkarze będą zachowywać się inaczej w poszczególnych strefach. Dla przykładu możemy naszej pierwszej linii nakazać skupienie się na posiadanie piłki oraz poszukiwaniu przerw w szeregach defensywnych przeciwnej drużyny. W teorii ma nam to umożliwić na odzwierciedlenie sposobu gry naszej ulubionej drużyny w kilka chwil. Położenie nacisku na obronę oraz kondycję fizyczną powinno pozwolić słabszemu zespołowi na stworzenie efektywnej strategii i wygranie meczu - np. tak jak zrobił to Celtic w meczu z Barceloną.
Zbierając to wszystko razem oraz biorąc pod uwagę jaki postęp uczyniono w PES 2013 - nowa FIFA zdecydowanie ma się czego obawiać. PES 2014 ukazać ma się na PlayStation 4 oraz nowego Xboksa, a także - w okrojonej formie - na konsole obecnej generacji. Więcej informacji - być może jeszcze w tym miesiącu. Czekamy.
Aktualizacja: w przeciekach nie poruszono kwestii PC, ale nie oznacza to, że nowy PES nie zawita na komputery. Sprawa powinna wyjaśnić się w momencie oficjalnej zapowiedzi gry. Póki co brak spekulacji na ten temat.