Stworzenie Journey kosztowało miliony dolarów, na zyski trzeba długo czekać

Małgorzata Trzyna
2013/03/13 17:18

Journey było najszybciej sprzedającą się grą w historii PSN, ale i tak trzeba było długo czekać, aż zwrócą się koszty jej stworzenia. Jak wyjaśnił założyciel ThatGameCompany, Jenova Chen, dochody ze sprzedaży trafiają najpierw do wydawcy, który w nią zainwestował.

Stworzenie Journey kosztowało miliony dolarów, na zyski trzeba długo czekać

- Kiedy gra zaczyna przynosić dochody, pieniądze są przeznaczane najpierw na spłatę tego, co w nią zainwestowano – powiedział Chen. – To musi trochę potrwać – stworzenie Journey kosztowało miliony dolarów. Kiedy koszty się zwrócą, otrzymamy nasze honorarium. Jednak przez niemal rok nie mogliśmy liczyć na pieniądze z Journey, które pozwoliłyby firmie na dalsze prowadzenie działalności.

GramTV przedstawia:

Gdy Journey zostało wydane, ThatGameCompany wywiązało się z umowy z Sony i musiało zacząć szukać nowych inwestorów, by rozpocząć prace nad następnym projektem – inaczej skończyłyby się pieniądze. Ostatecznie podpisało umowę z firmą Benchmark Company, której spodobał się nowy pomysł studia i zainwestowała w niego 5,6 miliona dolarów. Nowa gra ThatGameCompany jeszcze nie została zapowiedziana.

Komentarze
19
MKRaven
Gramowicz
14/03/2013 20:18

Nie. Polaczkiem jest ten kto nadintepretuje, żeby tylko móc się kłócić i leczyć swoje kompleksy ;) . Ja tylko chciałem koledze pokazać, że są ludzie którzy dostrzegają w tej grze coś więcej niż "ludka na pustynii" i przesłanie, które chcieli zawrzeć twórcy.PS. A FarCry uwielbiam ;).

Usunięty
Usunięty
14/03/2013 16:12
Dnia 14.03.2013 o 15:33, meryphillia napisał:

> W zasadzie to techno juz dawno odeszlo do lamusa, teraz na imprezach puszcza sie calkiem > co innego. Techno istnieje, ma się całkiem dobrze i jak najbardziej ma swoje imprezy. Zwyczajnie muzyka techno nigdy nie była "kulturą masową" ani "topową muzyką dla przeciętnego klubowicza"... Z muzyką techno jest jak z przedmiotem tematu, czyli Journey; jest genialna i niesamowita, ale nie każdy ma szansę poznać się na jej pięknie. :D No i wykonanie jej nie kosztuje milionów dolarów...

Chodzi o to, że to co ludzie ogółem nazywają techno tak naprawdę nigdy techno nie było...Co do tematu może po prostu gość podkoloryzował to ile kosztowała gra, ciężko powiedzieć czy była to zamierzona przesada czy naprawdę poświęcili na nią miliony, bo faktycznie mimo tego, że Journey przynajmniej dla mnie jest grą niesamowitą to jest też grą krótką grafikę cechuje prostota a dialogów brak, więc nie wiem na co mogło pójść tak dużo pieniędzy.

Usunięty
Usunięty
14/03/2013 15:33
Dnia 14.03.2013 o 12:07, TigerXP napisał:

W zasadzie to techno juz dawno odeszlo do lamusa, teraz na imprezach puszcza sie calkiem co innego.

Techno istnieje, ma się całkiem dobrze i jak najbardziej ma swoje imprezy.Zwyczajnie muzyka techno nigdy nie była "kulturą masową" ani "topową muzyką dla przeciętnego klubowicza"...Z muzyką techno jest jak z przedmiotem tematu, czyli Journey; jest genialna i niesamowita, ale nie każdy ma szansę poznać się na jej pięknie. :DNo i wykonanie jej nie kosztuje milionów dolarów...




Trwa Wczytywanie