Eidos Montreal mogło pozwolić sobie na swobodę, kreując postać Garretta, ale nie chciało w znacznym stopniu zmieniać bohatera, którego gracze już poznali i polubili. Będzie on jednak „mniej gotycki, bardziej mainstreamowy”.
Eidos Montreal mogło pozwolić sobie na swobodę, kreując postać Garretta, ale nie chciało w znacznym stopniu zmieniać bohatera, którego gracze już poznali i polubili. Będzie on jednak „mniej gotycki, bardziej mainstreamowy”.
Reżyser Thiefa, Nicolas Cantin, powiedział podczas rozmowy z Game Informerem, że nowa odsłona serii powinna przykuć uwagę współczesnych użytkowników konsol, dlatego w grze będzie więcej akcji niż wcześniej, a odzienie i wygląd Garretta zostały zmienione tak, by to odzwierciedlić.
- Na początku został on zaprojektowany w stylu gotyckim - powiedział Cantin. - Ułagodziliśmy jednak wszystko, co wydawało się gotyckie – czarne paznokcie i tego typu rzeczy. Chcieliśmy, by główny bohater był trochę bardziej mainstreamowy. Tak, to mroczna postać, ale nie chcieliśmy, by była gotycka, nawet jeśli taki był cały okres wiktoriański.
Cantin pracował już m.in. jako dyrektor artystyczny nad Assassin’s Creed i zaprojektował postać Altaira. Podobnie jak bohater słynnej gry Ubisoftu, Garrett ma sprawiać wrażenie tajemniczego, ale musi być bardziej zorientowany na akcję. Musi pasować zarówno do tłumu NPC-ów, ale jednocześnie wyróżniać się, tak jak inni bohaterowie gier. Cantin zdaje sobie sprawę, że gracze będą narzekać, że on za bardzo odstaje od pozostałych, ale uważa, że tak właśnie powinno być – ma być to wyjątkowy bohater, a właściwie anty-bohater, który również potrafi zdobyć popularność.
Premiera Thiefa na PC i konsole nowej generacji planowana jest na 2014 rok.