Rekordowy zysk CD Projektu. Ambitne plany spółki na najbliższe trzy lata

Piotr Bajda
2013/03/21 14:07

2012 był najlepszym rokiem w historii Grupy CD Projekt. Ale apetyt rośnie w miarę jedzenia, w latach 2013-2016 ma być jeszcze lepiej.

Rekordowy zysk CD Projektu. Ambitne plany spółki na najbliższe trzy lata

Ubiegły rok spółka CD Projekt S.A zakończyła z zyskiem 28,1 mln złotych netto. To o niemal pięć milionów złotych więcej niż rok wcześniej, gdy zysk wyniósł 23,6 mln. Co ciekawe, taki wynik nie zadowolił inwestorów. Chwilę po ogłoszeniu raportu finansowego akcje spółki spadły o 3,7%.

Jak wygląda strategia na kolejne trzy lata?

Studio CD Projekt RED planuje jeszcze w tym roku między innymi:

  • Podpisać umowy z dystrybutorami Wiedźmina 3 na najważniejszych światowych rynkach.
  • Rozpocząć pierwszy etap kampanii promocyjnej trzeciego Wiedźmina. Adam Kiciński, prezes CD Projektu zapowiada - Będziemy bardzo agresywni jeśli chodzi o komunikację w tym obszarze. -
  • Otworzyć lokalne przedstawicielstwo w USA.

A w latach 2014-2016:

  • Wydać Wiedźmina 3 w roku 2014 na co najmniej trzech mocnych platformach sprzętowych (zakładamy, że oznacza to PS4, nowego Xbox, PC).
  • Do końca 2016 wydać Cyberpunk 2077.
  • Wydać dwa mniejsze, trwające do 20 godzin tytuły związane z jednym z głównych produktów firmy. Możemy chyba bezpiecznie założyć, że mowa o grach w uniwersum Wiedźmina.
  • Wydać cross-platformową grę mobilną opartą o jedną z kluczowych marek CD Projektu. Znów możemy strzelać, ze chodzi o grę z Geraltem na iOS i Androida.
  • Długoterminowe wsparcie Wiedźmina 3 przy pomocy zupełnie nowych mechanizmów.
  • CD Projekt zamierza zacząć licencjonować swój autorski silnik REDengine.

Co przyszłość przyniesie platformie GOG.com? Strategia zakłada:

  • Dwa duże projekty badawczo-rozwojowe mające na celu przyspieszenie rozwoju w kolejnych latach.
  • Otworzenie przedstawicielstwa w Stanach Zjednoczonych.

GramTV przedstawia:

I na koniec założenia dla CDP.pl na lata 2013-2016:

  • Rok 2013 w cyfrowej dystrybucji to pozyskanie jednego albo dwóch wydawców gier ze światowej czołówki i uruchomienie nowej komplementarnej kategorii.
  • Rok 2013 w dystrybucji fizycznej to natomiast pozyskanie jednego nowego partnera ze ścisłej światowej czołówki w kategorii gry wideo (Activision od targanego zmianami LEM?) lub filmy oraz rozwój kategorii gry planszowe i karciane. Co ważne, firma szykuje się do samodzielnego wejścia na rynek z grą "bez prądu" w uniwersum Wiedźmina.

W dalszej perspektywie CDP.pl planuje ciągle poszerzać ofertę i dopracowywać usługi oraz wydajność.

Komentarze
28
Vojtas
Gramowicz
05/04/2013 15:25
Dnia 05.04.2013 o 14:33, Dared00 napisał:

Portale piszą na podstawie wypowiedzi pracowników studia... którzy reklamują Wiedźmina.

Owszem. Ale już decyzja, by jeden wywiad ciąć na 5 części, wynika wyłącznie z "dobrej" woli redakcji. Wszystko w imię nabijania licznika odsłon. Stąd wrażenie, że Geralt jest wszędzie, nie wyłączając lodówki.

Dared00
Gramowicz
05/04/2013 14:33
Dnia 21.03.2013 o 14:37, kuzyn123 napisał:

> "Rozpocząć pierwszy etap kampanii promocyjnej trzeciego Wiedźmina" > To ona się jeszcze nie zaczęła? A te trzy newsy dziennie ostatnimi czasy? ;) Widziałes, żeby były reklamy w Internecie/TV? To co piszą sobie internetowe portale to ich sprawa.

Portale piszą na podstawie wypowiedzi pracowników studia... którzy reklamują Wiedźmina.

Usunięty
Usunięty
05/04/2013 14:28

I tak trzymać, jestem całym sercem za CD PROJEKT RED, i z niecierpliwością czekam na Wiedźmina 3 - szczególnie :P




Trwa Wczytywanie