Jak wygląda strategia na kolejne trzy lata?
Studio CD Projekt RED planuje jeszcze w tym roku między innymi:
- Podpisać umowy z dystrybutorami Wiedźmina 3 na najważniejszych światowych rynkach.
- Rozpocząć pierwszy etap kampanii promocyjnej trzeciego Wiedźmina. Adam Kiciński, prezes CD Projektu zapowiada - Będziemy bardzo agresywni jeśli chodzi o komunikację w tym obszarze. -
- Otworzyć lokalne przedstawicielstwo w USA.
A w latach 2014-2016:
- Wydać Wiedźmina 3 w roku 2014 na co najmniej trzech mocnych platformach sprzętowych (zakładamy, że oznacza to PS4, nowego Xbox, PC).
- Do końca 2016 wydać Cyberpunk 2077.
- Wydać dwa mniejsze, trwające do 20 godzin tytuły związane z jednym z głównych produktów firmy. Możemy chyba bezpiecznie założyć, że mowa o grach w uniwersum Wiedźmina.
- Wydać cross-platformową grę mobilną opartą o jedną z kluczowych marek CD Projektu. Znów możemy strzelać, ze chodzi o grę z Geraltem na iOS i Androida.
- Długoterminowe wsparcie Wiedźmina 3 przy pomocy zupełnie nowych mechanizmów.
- CD Projekt zamierza zacząć licencjonować swój autorski silnik REDengine.
Co przyszłość przyniesie platformie GOG.com? Strategia zakłada:
- Dwa duże projekty badawczo-rozwojowe mające na celu przyspieszenie rozwoju w kolejnych latach.
- Otworzenie przedstawicielstwa w Stanach Zjednoczonych.
I na koniec założenia dla CDP.pl na lata 2013-2016:
- Rok 2013 w cyfrowej dystrybucji to pozyskanie jednego albo dwóch wydawców gier ze światowej czołówki i uruchomienie nowej komplementarnej kategorii.
- Rok 2013 w dystrybucji fizycznej to natomiast pozyskanie jednego nowego partnera ze ścisłej światowej czołówki w kategorii gry wideo (Activision od targanego zmianami LEM?) lub filmy oraz rozwój kategorii gry planszowe i karciane. Co ważne, firma szykuje się do samodzielnego wejścia na rynek z grą "bez prądu" w uniwersum Wiedźmina.
W dalszej perspektywie CDP.pl planuje ciągle poszerzać ofertę i dopracowywać usługi oraz wydajność.