Twórcy Thiefa: to gra ma stanowić wyzwanie, a nie sterowanie

Patryk Purczyński
2013/04/06 17:30

Edios Montreal nie chce, by Thiefa można było przejść z zamkniętymi oczami, ale to nie sterowanie ma stanowić trudność - twórcy nie chcą wystawiać cierpliwości graczy na próbę.

Twórcy Thiefa: to gra ma stanowić wyzwanie, a nie sterowanie

- Współcześnie gracze są zdecydowanie mniej cierpliwi - stwierdza Daniel Windfeld Schmidt z Eidos Montreal. - Znacznie więcej oczekują też od producentów w kwestii funkcji itd., a nawet od menusów, które powinny być proste w użyciu. Tak jest w przypadku wielu rzeczy, do których w przeszłości nie przykładano aż tak dużej wagi - wspomina.

Jedną z nich był przyjazny dla gracza system sterowania. Schmidt wspomina, że kiedyś z jego opanowaniem było sporo problemów. Najbardziej zagorzałym graczom, którzy na jego doskonalenie przeznaczali mnóstwo czasu, to jednak nie przeszkadzało. - Wielu ludzi szybko rezygnowało, ponieważ było bardzo trudno - mówi przedstawiciel Eidos Montreal. Dziś, z przyczyn finansowych, byłaby to sytuacja nie do pomyślenia.

GramTV przedstawia:

- Skupialiśmy się więc na tym, by gra nadal stawiała takie same wyzwania, ale by wynikały one z tego, co się w niej dzieje, a nie z systemu sterowania. Sam nie mam zbyt wiele cierpliwości do uczenia się obsługi naprawdę starych gier - przyznaje Schmidt.

Przypomnijmy, że Thief oparty jest na Unreal Engine 3. Gra i tak wygląda pięknie, o czym możemy się przekonać oglądając pierwsze screeny.

Komentarze
47
Usunięty
Usunięty
09/04/2013 22:32

Przyznam ci rację, że to nie było najlepsze sterowanie wszechczasów, ale przychodzi mi na myśl wiele gorszych.Choćby Skyrim, w którym interfejs i sterowanie w wersji PC to tragedia. Lubię tę grę, ale tego się nie da obronić.Mass Effecty czy inne dragon age''e 2 - bez komentarza.Przez te 10 lat gry cofnęły się w rozwoju i to nie tylko fabularnie i pod względem poziomu trudności czy złożoności, ale też w takich kwestiach, jak właśnie sterowanie.Wolę już toporne sterowanie z Gothica niż mmo-podobne "coś" z Dragon Age 2.

Usunięty
Usunięty
09/04/2013 21:06

Dnia 09.04.2013 o 17:26, Vojtas napisał:

Kto szuka, ten znajdzie. Weź pod uwagę, że ta nisza jest specyficzna. Niemal każda gra to wręcz platforma dla modów fanowskich i płatnych dodatków wypuszczanych przez firmy trzecie. Jeśli taką grę kupujesz, to grasz w nią przez długie miesiące, nierzadko całe lata.

A to zwracam honor.

Usunięty
Usunięty
09/04/2013 18:42

Dnia 07.04.2013 o 11:31, Zajanski napisał:

Nie wiem skąd tu się biorą narzekania na Gothica. Chodzi o to, że trzeba było przytrzymać jeden guzik (domyśłnie chyba ctrl), żeby coś zrobić? 5 minut gry i człowiek się przyzwyczajał.

Trzeba było również odpowiednio wycelować, żeby zaznaczał interesującą nas rzecz, ewentualnie przeskakiwać po przytrzymaniu ctrl. Można się było do tego przyzwyczaić, wszyscy tutaj się przyzwyczailiśmy, ale nie ma się co oszukiwać, Gothic-ki nie miały przyjaznego sterowania.




Trwa Wczytywanie