Microsoft sprzedał Mediaroom szwedzkiemu gigantowi – firmie Ericsson. Chce, by Xbox oferował wszelkiego rodzaju usługi związane z rozrywką. Niedawno wprowadzone zmiany to tylko początek.
Microsoft sprzedał Mediaroom szwedzkiemu gigantowi – firmie Ericsson. Chce, by Xbox oferował wszelkiego rodzaju usługi związane z rozrywką. Niedawno wprowadzone zmiany to tylko początek.
Po wczorajszej aktualizacji główne menu Xboksa 360 zostało zapełnione wszelkiego rodzaju reklamami, opcjami streamowania, filmami i muzyką. Microsoft zamierza rozwijać tego typu usługi w przyszłości.
- Sprzedając Mediaroom, Microsoft przeznacza wszystkie zasoby TV dla Xboksa i kontynuuje zadanie uczynienia z niego usługi premium powiązanej z rozrywką, która zapewni dostęp do wszystkich gier i usług, których życzą sobie konsumenci – czy to na konsoli, czy na telefonie, PC czy tablecie – ogłosił Yusuf Mehdi na blogu Microsoftu. - Na całym świecie jest 76 milionów użytkowników Xboksa 360 i 46 milionów członków Xbox LIVE. Jest to misja, która każe nam wstawać co rano. Nie jest to zadanie, z którym możemy poradzić sobie sami. Chcemy nawiązać współpracę z twórcami, studiami, wytwórniami, sieciami, agregatorami treści, operatorami i dystrybutorami. Wierzymy, że przyszłość domowej rozrywki łączy się z prostotą korzystania z TV, dopasowywaniem ofert i inteligentnymi systemami. Wierzymy, że najlepsze czasy dla tego przemysłu są jeszcze przed nami.
W sieci pojawiły się także kolejne plotki na temat nowego Xboksa, według których Microsoft, podobnie jak Sony, oprze architekturę konsoli o procesory X86 od AMD. W urządzeniu znajdzie się CPU „Jaguar” i zintegrowane GPU. Oznacza to, że nie będzie wykorzystywana już technologia IBM PowerPC, a zatem na nowej konsoli trudno będzie uruchomić gry z poprzedniczki. Jednakże jest to dobra wiadomość dla twórców, którym będzie łatwiej opracowywać gry na różne platformy.
Nowy Xbox ma zostać zaprezentowany 21 maja – w tym dniu możemy zatem spodziewać się pierwszych oficjalnych informacji.