Cevat Yerli, szef Cryteku, nie zgadza się z często powtarzanym stwierdzeniem jakoby grafika w grze nie miała znaczenia. Według niego wprost przeciwnie - ma i to znaczenie większościowe
Cevat Yerli, szef Cryteku, nie zgadza się z często powtarzanym stwierdzeniem jakoby grafika w grze nie miała znaczenia. Według niego wprost przeciwnie - ma i to znaczenie większościowe
W rozmowie z Magazynem Xbox 360 Yerli powiedział, że grafika stanowi aż 60 procent gry. - Ludzie mówią, że grafika nie ma znaczenia, ale zagrajcie w Crysis i powiedzcie mi, że faktycznie nie ma. To zawsze grafika prowadziła rozgrywkę. Oprawa wizualna, niezależnie czy to oświetlenie czy cieniowanie, wprawia graczy w różne stany emocjonalne i pomaga w immersji, a to właśnie ona jest najważniejszą rzeczą którą możemy użyć, aby przekonać gracza do naszego świata. Czym bardziej grafika, fizyka, dźwięk czy aspekty techniczne pasują do kierunku artystycznego, gra wygląda lepiej, a stylistyka to aż 60 procent z całości gry - powiedział C. Yerli.
Pewnie jak w każdym temacie, punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. CEO firmy, która zarabia przede wszystkim sprzedając silnik graficzny chyba nie mógłby inaczej powiedzieć, bo byłby to zwyczajny strzał w stopę. A jak sądzicie Wy? Czy grafika w końcu ma, czy nie ma znaczenia?