Capcom zamierza zmienić dotychczas stosowaną strategię i skupić się na grach tworzonych w wewnętrznych studiach. Firma straciła około 73 milionów dolarów ze względu na konieczność odwoływania słabych projektów.
Capcom zamierza zmienić dotychczas stosowaną strategię i skupić się na grach tworzonych w wewnętrznych studiach. Firma straciła około 73 milionów dolarów ze względu na konieczność odwoływania słabych projektów.
Po przeanalizowaniu przyczyn, dla którego ostatni rok finansowy był dla Capcomu rozczarowujący, jego przedstawiciele zdecydowali, że muszą odwołać część projektów zleconych firmom „zza oceanu”. Prace nad grami, które nie charakteryzują się wystarczająco dużą jakością, zostaną wstrzymane. Teraz więcej tytułów ma powstawać w wewnętrznych studiach wydawcy, a tym samym mają być one znacznie lepsze.
Ponieważ Capcom zbyt późno zareagował na dynamiczny rozwój rynku cyfrowych produktów, zostanie mu poświęcone znacznie więcej uwagi. Ma zostać również usprawniona komunikacja między wydziałami marketingu a samymi twórcami.
Capcom zakładał, że w ubiegłym roku finansowym sprzeda około 7 milionów kopii Resident Evil 6 na konsole – szacuje się, że do osiągnięcia tego wyniku zabrakło jednak 2,1 miliona sztuk. Z kolei DmC Devil May Cry prawdopodobnie znalazło zaledwie 1,1 miliona nabywców zamiast spodziewanych dwóch milionów.