Polskie studio Madman Theory Games, które jest właśnie o krok od premiery hack and slasha Iesabel, udostępniło swój roczny raport ujawniając jednocześnie plany na przyszłość oraz główne obszary koncentracji spółki
Polskie studio Madman Theory Games, które jest właśnie o krok od premiery hack and slasha Iesabel, udostępniło swój roczny raport ujawniając jednocześnie plany na przyszłość oraz główne obszary koncentracji spółki
Oprócz standardowych informacji na temat działalności spółki, jej zasobów finansowych oraz planów na przyszłość znalazło się w nim kilka ciekawostek na temat Iesabel oraz innych projektów spółki.
Okazuje się, że Madman Theory Games pracuje obecnie nad stworzeniem własnego silnika o nazwie MadEngine. Będzie on obsługiwał "PC, MAC, iOS, Android oraz w dalszych planach konsole Xbox 360 i PlayStation 3". Jak czytamy w raporcie - "autorska technologia nie tylko obniży koszty produkcji, ale (przede wszystkim) podniesie jakość tworzonych gier oraz w roku 2014 stanie się dodatkowym produktem licencjonowanym przynoszącym zyski dla Spółki".
Z ciekawostek dodamy, że już teraz wspiera on obsługę OpenGL ES 3.0, a twórcy mają w planach implementowanie dalszych rozszerzeń. Oto co mają do powiedzenia na temat silnika "Projektując własną technologię musieliśmy nie tylko zrozumieć szereg już powstałych (aby uniknąć wynajdywania ponownie koła), ale zaadoptować pewne podejścia patrząc w przyszłość. Tak więc rozkładanie na czynniki pierwsze takich technologii jak Unreal3 czy CryEngine, śledzenie nowinek technologicznych (jak np. dostępny już OpenGL ES 3.0) oraz stałe podpatrywanie bardziej doświadczonych producentów zainspirowały nas do stworzenia zunifikowanej technologii, która umożliwi konwersję projektu na dowolną z dostępnych platform bez wysiłku czy ingerencji człowieka.
Drugim kluczowym obszarem dotychczasowej koncentracji twórców w dziedzinie badań oraz rozwoju było stworzenie menadżera baz danych dla środowiska Unity. Jak czytamy w raporcie - "Jest to narzędzie, w pełni autorskie, które umożliwia stworzenie gry praktycznie bez udziału programistów – ich zadaniem jest dostarczanie poszczególnych „komponentów”, z których następnie edytorzy poziomów oraz zadań „układają” grę. Jest to podejście profesjonalne, które dyktuje doświadczenie – niestety technologia Unity3D nie daje takiej możliwości. Dzięki naszej pracy – już tak."
To właśnie na tym silniku obecnie powstaje Iesabel. Gra ma zostać wydana w kwietniu bądź maju, a twórcy zapowiadają, że pojawi się m.in. w sklepie Google, Apple, na Steamie, Originie czy Deasurze. Wśród najważniejszych elementów wymienia się:
Dodatkowo dowiadujemy się pewnych szczegółów na temat przyszłości marki. Madman Theory Games planuje wydanie serii rozszerzeń, które będą dystryubowane jako dodatki powiększające świat oraz historię gry, a także wpływające na tryb rozgrywki wieloosobowej. Firma chce także stworzyć wewnętrzny sklep, w którym nabyć będzie można zarówno wirtualną walutę, jak i wymienić pieniądze na przedmioty w grze. Mówi się także o tym, że w przyszłości może powstać kontynuacja Iesabel.
Co do innych projektów, w czwartym kwartale tego roku rozpocznie się proces produkcji pierwszej gry opartej o MadEngine. Dodatkowo twórcy zajmą się jeszcze jednym dużym projektem, który zostanie ogłoszony jeszcze w tym roku. A w razie sukcesu Ieasabel plan produkcyjny zostanie rozszerzony o kolejne dwie pozycje, które ukażą się w roku 2014.
Biorąc pod uwagę sprzedaż wszystkich tegorocznych projektów (Iesabel oraz pomniejsze gry) spółka opracowała prognozę finansową, która według "konserwatywnych i ostrożnych" szacunków mówi o osiągnięciu wyniku finansowego na poziomie 800 tys. zł. Ponoć bardzo prawdopodobne jest zakończenie roku fiskalnego z zyskiem.
A wracając jeszcze do temat Iesabel, firma zaprezentowało ostatnio niezwykle ciekawy teaser gry. Zobaczcie sami. A przy okazji - głosowanie na Steam Greenlight ciągle trwa. Jeśli chcecie wesprzeć projekt swoim głosem, nic prostszego. Musicie jedynie udać się pod poniższy adres i oddać swój głos na "tak".