Konsolowa wersja Diablo III będzie różnić się od pecetowej przede wszystkim sterowaniem (dziękujemy, kapitanie Oczywisty). Dla twórców gry praca nad wersją na PS3/PS4 oznacza, że muszą skupić się przede wszystkim na kontrolerze.
Konsolowa wersja Diablo III będzie różnić się od pecetowej przede wszystkim sterowaniem (dziękujemy, kapitanie Oczywisty). Dla twórców gry praca nad wersją na PS3/PS4 oznacza, że muszą skupić się przede wszystkim na kontrolerze.
- Kontroler to nie mysz, jest to dla nas coś zupełnie innego – powiedział starszy projektant systemów, Jason Bender. Główny projektant wersji konsolowej, Josh Mosqueira, dodał, że praca z Diablo III na PS3 i PS4 oznacza, że to kontroler rządzi. Zgodnie z oczekiwaniami graczy, będzie można używać obu gałek analogowych. Dodatkowo postacie będą mogły turlać się i w ten sposób wykonywać uniki – funkcji tej w wersji pecetowej nie ma. Interfejs użytkownika i zarządzanie ekwipunkiem zostały zaprojektowane od podstaw, a poszczególne elementy wyposażenia rozmieszczono na okręgach. Kolejną nową funkcją będzie możliwość błyskawicznego założenia niedawno zdobytej części zbroi czy broni – gracze będą mogli w każdej chwili wcisnąć przycisk kierunkowy i przejrzeć najnowsze przedmioty.
Jako że obraz powie więcej niż 1000 słów, zapraszamy do obejrzenia wideo „Conversations with Creators”, w którym twórcy wyjaśniają, w jaki sposób rozwiązali problem sterowania w wersji konsolowej Diablo III.