CryEngine 3 gotowy do pracy z Xboksem One

Patryk Purczyński
2013/05/22 07:35

Kiedy przedstawiciele studia Crytek zapowiadali CryEngine 3, obwieścili, że silnik jest przystosowany do działania na następnej generacji konsol. Teraz o tym przypominają.

CryEngine 3 gotowy do pracy z Xboksem One

W obliczu wczorajszej zapowiedzi Xboksa One firma Crytek wydała oświadczenie, w którym zapewnia, że z otwartymi ramionami wita nową konsolę i podkreśla, że CryEngine 3 nadaje się do pracy z nią. - Już dwa lata temu twierdziliśmy, że nasza technologia jest gotowa na następną generację konsol. Czas pokazał, że nasze obietnice nie są bez pokrycia - mówi Carl Jones, dyrektor rozwoju globalnych interesów w Cryteku.

- Gdy producenci rozpoczynają prace nad grami na Xbox One, nasza technologia i niezrównane wsparcie zapewnią użytkownikom CryEngine 3 czołową pozycję w przemyśle - zarówno teraz, jak i w przyszłości - dodaje Jones. Warto dodać, że wcześniej Crytek brał udział w pracach nad oprogramowaniem specjalistycznym (middleware) i narzędziami dla nowej konsoli Microsoftu.

GramTV przedstawia:

CryEngine 3 jest technologią licencjonowaną - możemy się zatem spodziewać, że na nowej generacji konsol powstanie wiele tytułów opartych właśnie na niej.

Komentarze
10
Usunięty
Usunięty
24/05/2013 15:01
Dnia 24.05.2013 o 13:13, Henrar napisał:

> I tyle w temacie. Przy wydłużonym potoku wykonawczym Jaguara zastosowanie OpenCL zarżnie > te "hajendowe" konsole. Jak ma zarżnąć, skoro obliczenia będą na GPU? Nauczyli się Cella, nauczą się robić GPGPU (które jest o wiele łatwiejsze do ogarnięcia niż pisanie pod procesor PS3). Tym bardziej, że i Xbone i PS4 to obsługują. Ba, nawet WiiU to potrafi.

Właśnie o to mi chodzi - CPU jest za słaby aby uciągnąć OpenCL. Gdy fizykę będzie liczył zintegrowany z CPU GPU mniejsza moc będzie przeznaczona na grafikę - co wybierze producent - słitaśna grafika, którą każdy zauważy, czy zaawansowany fizyka na którą nikt nie zwróci uwagi?

Usunięty
Usunięty
24/05/2013 13:13
Dnia 24.05.2013 o 07:55, KrzysztofT napisał:

I tyle w temacie. Przy wydłużonym potoku wykonawczym Jaguara zastosowanie OpenCL zarżnie te "hajendowe" konsole.

Jak ma zarżnąć, skoro obliczenia będą na GPU?Nauczyli się Cella, nauczą się robić GPGPU (które jest o wiele łatwiejsze do ogarnięcia niż pisanie pod procesor PS3). Tym bardziej, że i Xbone i PS4 to obsługują. Ba, nawet WiiU to potrafi.

Usunięty
Usunięty
24/05/2013 07:55
Dnia 24.05.2013 o 07:09, Henrar napisał:

> To nie będzie takie proste - CPU Jaguar ma bardzo długi potok wykonawczy (podobnie jak > w Pentium 4) - a że AMD nie może "liczyć" fizyki na GPU (Nvidia PhysX) a jedynie na CPU > więc pewnie tytuły AAA będą miały super grafę i zero fizyki. Co za bzdury. Oczywiście, że może liczyć fizykę na GPU. O OpenCL słyszeli? Prezentację PS4 oglądali? Bullet? Cokolwiek? PhysX to nie jedyny silnik fizyczny do liczenia na GPU.

http://pclab.pl/art51377-7.htmlI tyle w temacie. Przy wydłużonym potoku wykonawczym Jaguara zastosowanie OpenCL zarżnie te "hajendowe" konsole.




Trwa Wczytywanie