Techland przybliża nam swoją nową produkcję, Hellraid. Dzięki temu wiemy nieco więcej chociażby o trybach gry, samej rozgrywce i funkcji Mistrza Gry.
Techland przybliża nam swoją nową produkcję, Hellraid. Dzięki temu wiemy nieco więcej chociażby o trybach gry, samej rozgrywce i funkcji Mistrza Gry.
Mimo tego, że nazwa gatunku zawiera w sobie człon "co-op", Hellraid pozwoli także na zabawę w trybie dla jednego użytkownika. W kooperacji dodatkowym elementem podnoszącym napięcie ma być rywalizacja pomiędzy członkami zespołu o punkty, które będą przyznawane za zabicie przeciwników czy wyzwaniach dodatkowych. Maksymalnie w skład jednej ekipy może wejść czterech graczy.
Rozgrywka będzie polegała na wyniszczaniu piekielnych zastępów, które zalewają kolejne lokacje. Gracze mogą między nimi podróżować dzięki sieci magicznych portali. Oprócz broni i magii, w walce wykorzystają umiejętności specjalne. Techland za przykład podaje szybsze poruszanie się i niewidzialność. Do dyspozycji użytkowników oddane zostaną cztery klasy postaci (wojownik, mag, paladyn i łotrzyk) - każda z własnym drzewkiem rozwoju.
Interesująco przedstawia się także funkcja Mistrz Gry. Oto, jak przedstawia ją producent Hellraidu: "Mistrz Gry to złożony system wzorowany na klasycznych grach role-playing, który dba o to, żeby każda rozgrywka w Hellraidzie była innym, zupełnie nowym doświadczeniem. Podczas gry w kooperacji Mistrz Gry dobiera dodatkowe wyzwania napędzając rywalizację między członkami drużyny oraz nagradza najlepszych z nich na koniec misji. Wpływa on także na rozgrywkę skalując poziom trudności, zmieniając rozstawienie, liczebność i rodzaje przeciwników, jak również rozmieszczając losowo skrzynie ze skarbami oraz loot".
Mistrz Gry ma zapewniać niepowtarzalność rozgrywki zarówno w trybie dla jednego gracza, jak i w kooperacji. Dzięki tej funkcji Hellraid ma zapewnić użytkownikom "setki godzin zabawy". Tę ostatnią deklarację po premierze gry (ta zaplanowana jest na bieżący rok) będzie można zweryfikować w naszym dziale czasgry.gram.pl.