Kinect podłączony do Xbox One będzie nieustannie śledzić poczynania graczy przed ekranem podczas rozgrywki i reagować natychmiast na polecenia głosowe. Użytkownicy niepokoją się, że te dane mogą zostać wykorzystanie bez ich wiedzy i zgody.
Kinect podłączony do Xbox One będzie nieustannie śledzić poczynania graczy przed ekranem podczas rozgrywki i reagować natychmiast na polecenia głosowe. Użytkownicy niepokoją się, że te dane mogą zostać wykorzystanie bez ich wiedzy i zgody.
- Nowy Xbox od Microsoftu pasuje do definicji urządzenia śledzącego wedle australijskiego prawa, zatem należy szczerze poinformować klientów, czy ktoś może uzyskać dostęp do przetwarzanych przez nie informacji i czy można uzyskać zdalnie dostęp do urządzenia – powiedział Tim Vines, australijski rzecznik ds. swobód obywatelskich. – Ludzie powinni móc wyłączyć kamerę i mikrofon, nawet jeśli oznacza to ograniczenie funkcjonalności urządzenia. Jeśli Microsoft na to nie pozwoli, to trzeba zagłosować swoimi portfelami i nie kupować nowego Xboksa.
Nie tylko Vines uważa, że nieustanne śledzenie za pomocą Kinecta to zamach na prywatność - myśl o szpiegu w salonie przyprawia o ból głowy także inne osoby. Choć na razie nie wiadomo, czy Xbox One i Kinect będą potrafiły zbierać informacje i gdzieś je przesyłać, przedstawiciel Microsoftu, Jeff Henshaw, zapewnił, że kamerę będzie można wyłączyć.
- Jeśli życzycie sobie prywatności, zaoferujemy wam tryby, które ją wam zapewnią. [...] System został tak zaprojektowany, by Kinect był integralną częścią [Xboksa One]. Nie da się całkowicie wypiąć kamery, ale będzie można przełączyć system w takie tryby działania, dzięki którym będziecie pewni, że kamera jest wyłączona i was nie śledzi.
Wiceprezes Microsoft Game Studios, Phil Harrison, zapewnił, że firma poważnie traktuje prywatność użytkowników i że dane odbierane przez Kinecta nie będą wykorzystywane do śledzenia kogokolwiek.
- Nasłuchujemy, czy użytkownik powie „Xbox, włącz się”, a potem urządzenie się włączy, ale nie przekazujemy żadnych danych, w jakiejkolwiek formie, dzięki której można by go zidentyfikować - póki on sam nie wyrazi chęci, by to zmienić.
Osoby zainteresowane polityką prywatności i bezpieczeństwa sieciowego podczas używania Kinecta mogą zapoznać się ze szczegółowymi informacjami na ten temat, czytając obszerne FAQ na stronie xbox.com.