Dla wielu osób samobójstwo kogoś bliskiego wiąże się z bardzo bolesnymi wspomnieniami. Ponieważ odbieranie sobie życia to bardzo poważny problem społeczny, uznano, że należy zaprzestać emisji reklamy Dead Island: Riptide.
Dla wielu osób samobójstwo kogoś bliskiego wiąże się z bardzo bolesnymi wspomnieniami. Ponieważ odbieranie sobie życia to bardzo poważny problem społeczny, uznano, że należy zaprzestać emisji reklamy Dead Island: Riptide.
Jeśli oglądaliście trailery Dead Island: Riptide, z pewnością pamiętacie moment, w którym para, otoczona przez zombie, odkręca gaz na łodzi i używa zapalniczki wywołując potężną eksplozję, by uniknąć bolesnej śmierci przez zagryzienie. Ale to nie wywołało oburzenia, ponieważ samobójstwo tych ludzi zostało dobrze umotywowane, a cała scena przedstawiała w odpowiedni sposób sytuację w grze.
Największe kontrowersje wywołało logo Dead Island: Riptide, na którym widnieje sylwetka człowieka powieszonego na palmie. Dla tych, których bliska osoba popełniła w ten sposób samobójstwo, był to zbyt drastyczny widok. Przedstawiciel AIE (Academy of Interactive Entertainment) wyjaśnił, że rozumie ich ból i im współczuje, ale obraz ten nie jest wyjęty z kontekstu, nie narusza przyjętych norm społecznych ani nie implikuje, że w prawdziwym życiu popełnienie samobójstwa jest odpowiednim rozwiązaniem. Uważa, że nie powinno być zakazu przedstawiania takich scen w wymyślonym świecie.
Innego zdania było Advertising Standards Board. Przedstawiciele rady zgodzili się w kwestii, że większość widzów rozumie, iż scena ta pochodzi z gry wideo i że reklama miała być emitowana w takim czasie, by trafić do dorosłych. Uznali jednak, że problem samobójstwa to zbyt poważna sprawa, dlatego wykorzystywanie przywodzących go na myśl obrazków w telewizyjnej reklamie gry wideo jest niewłaściwe. W tej sytuacji AIE, choć nie kryło rozczarowania, zostało zmuszone do zdjęcia reklamy i zastąpienia jej czymś innym.